Jdi na obsah Jdi na menu
 

Renovace ČZ 175/450,05 De luxe

Souhrn rubrik : GO MOTORU ČZ   LAK ČZ   SKLÁDÁNÍ MOTORKY
+ SPOUSTA INFORMACÍ V RUBRIKÁCH NEUVEDENÝCH
 cz-175.png

po-go-a-stk.jpg

Tak takto začíná příběh mé další motorky, která již prochází renovací od A-Z
Po dokončení renovace Maneta M90, který bohužel nemá TP, jsem začal renovovat motorku s papíry, abych neporušoval vyhlášku :D :D

Co na fotce již není, je nosič na nákupní tašku a originál nádrž, kterou jsem sundal z důvodů děravosti. Nosiče nenávidím, takže jsem jej sundal ještě než jsem zvládl dojít pro foťák.

No, jak to vše začalo...

Motorku jsem dostal od strejdy ( souseda ), protože ji už nevyužíval a bylo mu líto prodat ji někomu, kdo k motorkám nemá dobrý vztah. Jelikož jsem zrovna tou dobou sháněl moto s TP, tak se to nějak seběhlo a motorka byla u mě doma.
* Motorka stála 5 let, ale i přes to po roztlačení normálně chytla. Komprese byla mizerná, ale jelo to pěkně- motorka svítila, troubila a neuvěřitelně krásně řadila. 100% fungoval i poloautomat, takže motor se mně až na malý výkon velmi líbil. 
* Po týdnu ježdění a vydření veškeré rzi z válce, kroužků, ložisek a všeho, co porezlo v motoru začaly cvakat kroužky o kanály ve válci.
* Nedalo se nic dělat, motor musel jít dolů.
Když jsem motor rozdělával, tak jsem zjišťoval spoustu zjímavých věcí.
Motor na této motorce je vymyšlen tak, aby se dal bezproblémů rozdělat. U motorů panelek je dost nevychytaných míst - to u motoru mojí De luxe nikde není ( jde vidět kam směřuje vývoj ...)


V motoru se měnilo :

Ložiska, gufera, hliníkové gufero, oba čepy klikovky.
Dělal se výbrus válce - nový píst, pístní kroužky a pístní čep.
Nová těsnění
- pod hlavou, pod válcem a pod deklíkem kryjícím ložisko pod rotorem zapalování

Do prostoru mezi kartery v přední části motoru jsem vložil poskládaný papír s vypsanými díly, které se měnily a datem složení motoru.

14.7.2013 Foto motoru po GO a seřízení

dscn9216.jpg

 

12.8.2013
Dal jsem brzdové obložení na výměnu a koupil žárovky, které chyběly.

dscn8180.jpg

30.8.2013
Nechal jsem přečalounit sedlo, bylo totiž rozervané a potah, který sice perfektně vše zakryl se mi nelíbil.

dscn9139.jpg

12.9.2013
Začalo mě vrtat hlavou, že by nebylo špatné motorku zgenerálkovat úplně, prostě udělat lak, novou elektriku atd. Takže jsem motorku rozebral do šroubku. Nejvtipnější na rozdělávání bylo, když jsem zapomněl podržet sypné ložisko v řízení a všechny kuličky se mně rozběhly po podlaze. Na to si dávejte pozor, protože hledání maličkých kuliček je opravdu strašná věc.

dscn8959.jpg
 

Rozhodl jsem se, že udělám i chrom, ať to stojí za to! Jeden večer jsem si sedl k počítači a procházel webové sránky všech možných chromoven, až jsem našel jednu, kerá má  v poměru k ceně i opravdu kvalitní zpracování. V této chromovně také nádrže renovují ve smyslu vyklepání a vyrovnání nádržových plechů, taktéž za neuvěřitelnou cenu oproti jiné konkurenci. (Když jsem dával na vykepání nádrž na Maneta M90 stálo mě to 5x tolik). Všechny části ČZ, co na nich byl chrom jsem proto poslal do chromovny a čekám na zasílání fotek postupu renovace, třeba na nádrži, která má být nachromovaná. 
Kontakt na tuto výbornou chromovnu: CHROMOVNA

Fotka nádrže, než šla na chrom, bílé místa = promáčkliny- kyt

dscn8088.jpg

1.10.2013  fotky z chromovny - nádrž po vyklepání a naleštění

pod-med-1.jpg

3.10.2013 Nádrž po pomědění a niklování

dsc09033.jpg

5.10.2013
Domluvení odvezení dílů na lakování v termínu 20.10.2013.
 

7.10.2013
Nádrž a všechny ostatní díly mně přišly z chromovny.

 

dscn9177.jpg

9.10.2013
Koupil jsem si novou duši do zadního kola, rozměr je 3,25- 3,50 x 16" 
Důvodem pořízení nové bylo to, že byla v kole narvaná duše 3,25 -3,50 x 18" 
duše tam byla úplně zmačkaná a zlámaná, jak se tam tak tak vešla... 

72.jpg

14.10.2013
Koupil jsem bowdeny na celou motorku
To jest na:

Spojka

74.jpg

Přední brzda

75.jpg

Zadní brzda

76.jpg

...a plyn do rutikrutu

77.jpg

14.10.2013
Tento den jsem si kromě bowdenů koupil i žárovky do zadního světla ( sulfidky )
a gumu na startovací páku, tu jsem nestihl vyfotit, protože jsem ji nedočkavě nasadil spolu se startovací/řadící pákou na motor :D

73.jpg

19.10.2013
Svaření a zabroušení veškerých nedostatků na dílech, které půjdou do lakovny.
Na rámu byl ulomený držák motoru, na jedné straně úplně a na druhé částečně, takže se svařovalo na obou stranách. Držák motoru je na těchto rámech značně poddimenzovaný, protože třeba i na Manetovi, který je méně výkonný je držák motoru udělaný mnohem robustněji. Nicméně po svaření už to neupadne.
Pro jistotu jsem do rámu nasadil motor, aby jsem zjistil, jestli vše sedí jak má a mohl druhý den vyrazit do lakovny.

101.jpg

20.10.2013
Odvezení dílů do lakovny, díly by do lakovny neměly přijít celé od oleje "šméru" nebo jiných mastných nečistot. Takže jsem třeba zaoleovaný rám celý očistil. Pískování dílů by jistě mělo spolu s lakem odstranit i mastnotu, ale pokud by tomu tak náhodou nebylo, lak by potom nemusel ideálně držet, a to přece nikdo nechce. Díly jsem si všechny ještě jednou prohlédl, a pokud jsem nalezl nějaké nesrovnalosti, vše jsem srovnal do tvaru, v kterém to chci mít nalakované. Ohýbání nalakovaných předmětů je sice možné, ale zlomení barvy si také nikdo nepřeje, takže vše nakroutit ještě než se lakuje. 
 K večeru nedělního dne tedy vyrážím směr lakovna, mám to do této lakovny hodně daleko, ale stejně se mě tam vyplatí jet, protože cena lakování, v které je zahrnuté pískování, základ, 3 vrstvy laku, linkování a vykreslování znaků, je opravdu nízká a přesto velmi kvalitní.
Na nalakované a nalinkované díly budu čekat zhruba 5-6 týdnů, lak totiž musí zatvrdnout a teprve potom se a něj můžou dělat linky.

(Díly před nalakováním)

80.jpg

Silem-bloky
Jedna z odnímatelných částí rámu slouží k tlumení rázů. Nachází se v zadní části rámu, kde spolu s tlumiči zadního kola spojuje pevnou část rámu s kyvnou vydlicí.

(foto, na kterém vydíme složení silem-bloku)

102.jpg

6.11.2013
Nová kola 
Kontakt na vyplétání kol- ráfky, centrování, a leštění těchto dílů Tel:777 642 034
U dílů motorek, jako jsou právě kola, je velmi důležitý vzhled. 
Výměna částí kol ale není vůbec laciná, já jsem naštěstí sehnal velmi výhodně, a proto jsem se k tomu odhodlal. Nové ráfky, nová chromové výplety a naleštěný brzdový buben se na motorce bude krásně výjimat. 

dscn9289.jpg

Stejný den jsem ještě pořídil 
Přepínač světel s tlačítkem klaksonu, který je na pravé řidítko. 
Na tomto přepínači často praská umělá hmota, která slouží k přepínání světel a vypadá to potom škaredě. Ve spínači je spousta drobných dílů, například pružinka s kuličkou, která zajišťuje pevnou polohu zvolených světel a pružný plíšek, který při zmáčknutí tlačítka klaksonu spustí houkačku. Celé toto přepínací a spouštěcí ústrojí se nachází na hliníkové kostřičce, v které je uložen bowden plynu. 

dscn9307.jpg

Lemovka kolem "kastlíků"
Tato gumová část motorky je nejspíše protihlukovým prvkem či dílem, který jen vymezuje škvírky mezi schránkami na nářadí a plechy, které je obepínají. Tato guma je relativně levná, pořizuje se jedna na celou motorku. Její cena se pohybuje kolem 50,-Kč

dscn9305.jpg

Plechové "pacičky" 
Slouží jako spojovací součástka. Nachází se v zadní části rámu a spojuje rám s plechy, které obepínají schránky ( kastlíky ).

dscn9302.jpg

Gumy pod vrchní kryt předního světla
Další díl, který se pohybuje v relativně dobrých cenách, nedá se ale v podstatě sehnat.
Mám na něj ale kontakt tel: 777 642 034

dscn9298.jpg

Čep stojanu 6.11.2013
Další díl, který často podléhá zkáze. Čep se o stojan a rám vymačkává, až má na koncích i o 1,5mm menší průměr. Potom se Vám motorka kroutí na stranu pružiny stojanu, když ji na stojan postavíte a celé je to potom takové vachrlaté... 

dscn9296.jpg

 7.11.2013
Konečně nalakované díly všechny je mám doma, a mohl bych začít skládat.
Ve skládání mně brání zadní tlumiče, které potřebuji zkompletovat.
Dával jsem je na "repase", kde je opravili a spodek nachromovali. 
Já jsem z tlumičů vzal díly, které jdou do červené barvy a zavezl je do lakovny.
Teď tedy veškeré skládání závisí na tlumičích. Samozřejmě, že si nějaké díly předchystám, přední teleskop... atd 

dscn9323.jpg

9.11.2013
Pořízení kabelů elektroinstalace. Pořizoval jsem ve třech barvách. Průměry 1,5 a 2,5, protože motorka má v elektrické síti sice jen 6V ale proud, který má vliv na zahřívání, nebo přepalovaní drátů je obrovský. Do zadního batníku je ještě potřeba koupit 1,5m dlouhou dvoulinku s průřezem jednoho vodiče ideálně 1mm. 

dscn9346.jpg

10.11.2013
Pomalu začínám skládat
Více v rubrice SKLÁDÁNÍ MOTORKY

dscn9347.jpg

14.11.2013
Koupil jsem gumy silembloků a gumu pod tachometr.
A objednal jsem kompletní výfuk.

dscn9402.jpg

21.11.2013
Zadní tlumiče po generální opravě "repasi"

Dobrý stav zadních, ale i předních tlumíčů je velmi důležutý pro bezpečnou jízdu po silnici.
Pokud tlumiče špatně fungují, dochází na rovině i v zatáčkách k odskakování kol od vozovky, a tím se radikálně zvyšuje možnost pádu.
Tlumiče se opravují relativně jednoduše, polovinu jejich generální opravy stojí nachromování spodního dílu a zbytek je práce s rozděláváním, výměna opotřebovaných dílů a následovné složení. 

dscn9431.jpg

26.11.2013
Zakoupení velkého množství dílů

Kupval jsem kontrolkové žárovkydscn9495.jpg
Na motorce jsou umístěny v tachometru. Jsou 4 a dvě slouží pouze jako podsvícení tachometru. Zbylé dvě plní funkci kontrolek- dobíjení a neutrálu.
Neutrál je kontrolka zelená
Dobíjení je kontrolka červená

Tyto dvě kontrolky svítí už při zastrčení klíčku do spínací skříňky. Podsvícení tachometru je aktivní až na poloze 1, kdy má motocykl zapnutá parkovací světla.

 

Nýty do krytu řetězu 

dscn9497.jpgNýty na krytu řetězu slouží k držení
gumových vymezovačů řetězu. Těmito gumami jsou nýty prostrčeny. Na druhé straně krytu zpravidla na straně kola na nýt nasadíme podložku s dírou na šroubek M5. Hlavičku nýtu položíme na něco tvrdého a dulčíkem vytvoříme první potřebný tvar. Donýtování provádíme samotným kladívkem.

 

 

 

Kondenzátor a vačka zapalování 

dscn9499.jpg

Jelikož je vždy lepší mít jistotu,že nám motor poběží jako hodinky, preventivně vždy měním kondenzátor, který má na velikost jiskry obrovský vliv. Vačku zapalování jsem měnil, protože ta co na motoru byla, měla výrobní vadu a pravidelnost odrhujících-se kladívek, byla při otáčení motoru špatná. Kladívka se ze začátku odtrhla, potom se zastavila a zase se dál odtrhovala.. Takto to nepatří. Po výměně vačky je vše
V pořádku.
 

Filtr sání 

dscn9505.jpg

Je opravdu důležitá věc. Filtr pochytává veškeré nečistoty ve vzduchu, který motor saje. Pokud u motorky chybí zástěna, která kryje sací otvor, může do sání létat kamení, bláto, voda a vše co odlétne od zadního kola. Filtr se i v těchto extrémních situacích dobře vypořádává s čištěním, vzduchu a tak nedojde ke zničení motoru. Pokud by někdo na motorce filtr sání neměl, mohou přes karuburátor do motoru vlétnout i kamínky o velikosti nekolik mm. Ty nám v motoru mohou nadělat neuvěřitelnou paseku.
Zvláště, když takový kamínek vletí mezi píst a válec, nebo jej rozdrtí píst o kanál ve válci ... fuj ...

Sací filtry, které se na tuto motorku dávaly při výrobě se už stejné nedělají, filtr má jednu stranu zcela zaslepenou, aby nedocházelo k přisávání vzduchu horní částí, kde má filtr těsnit o pokličku sání.

 

 

Gumy zadních stupaček 

dscn9516.jpg

Slouží, jako funkčtnostní prvek při přidržování stupaček ve vzpřímené poloze. Gumy zadních stupaček jsou zcela jiné než u stupaček předních, kde jsou gumy naražené na tzv. trnech.

Zadní stupačky se skládají následovně:
1) namažeme vnitřek gum olejem
2) Na trubice → velké podložky
3) Nasuneme gumy
4) Nasadíme druhé velké podložky
5) Nasadíme do držáků delší částí dolů
6) Nasuneme čepy
7) Nasadíme závlačky
 

 

Výrobní štítek 

dscn9502.jpg

Jelikož se většina výrobních štítků stává po 50ti letech nečitelnými, musíme pro pány na STK, pořídit štítky nové. Nejkvalitnější výrobní štítka jsou od
"HADRÁVEK"
Levné štítky, jsou kvalitativně horší, ale funkci plní taktéž, jde jen o to, jak dlouho...

Na výrobním štítku jsou ty nejdůležitější údaje.
1) Číslo motoru
2) Číslo rámu
3) Typ
4) Rok výroby
5) Obsah válce
6) Výkon motoru
7) Váha stroje

Tyto údaje jsou v hliníkovém plíšku vyražené.

 

 

Gumy na řidítka 

dscn9517.jpg

Jedna guma je ne rutikrut a druhá na pevné řidítko. Při jejich nasazování si opět pomůžeme namazáním.
U levé gumy na řidítko je potřeba myslet na skutečnost, že motorka má zrcátko, takže bude potřeba, aby tato guma byla
jak se lidově říká "durch". 
Zkrátka průchozí...

 

 

 

 

 

29.11.2013 
Přišel mě výfuk a koleno výfuku.
Pokračuji ve skládání Motorky.
Více informací v rubrice SKLÁDÁNÍ
 MOTORKY

dscn9546.jpg

 10 - 16.12.2013
Zapojování elektroinstalace.

Když máme všechny vodiče v tzv. svazcích a některými svazky jdou i vodiče stejných barev, je nutné zjistit, který drát je který. Tuto operaci provádíme ohmmetrem.
Když nám Ohmmetr ukazuje 1 na levé straně displeje, - nejde o jeden vodič
Když nám Ohmmetr ukazuje 0 nebo 0,00 na pravé straně displeje - jde o jeden drát.
Když víme, že konce jednotlivých vodičů jsou ty, které potřebujeme někam zapojit, jde již jen o to, správně zapojit vodiče do spínací skříňky.
Více informací v rubrice SKLÁDÁNÍ MOTORKY

dscn9648.jpg

22.12.1013 
Zapojení náhonu tachometru, elektroinstalace a nasazení světlometu

Po proměření spínací skříňky jsem se nakonec vykašlal na schéma zapojení a použil selský rozum. Elektroinstalaci jsem zapojil se svým tatínkem elektrikářem, takže mám jistotu, že to vše bude opravdu fungovat :D

dscn9733.jpg

8.2.2013
Nasazení nádrže - Hotovo 

Nádrž na této motorce drží pouze 3mi šrouby. V přední části dvěmi M8 a v zadní čásci jedním dlouhým šroubem M8. V přední části je třeba dbát na délku šroubů, protože se může stát, že dlouhý, šroubem dotáhneme řídící tyč v hlavě rámu a tím se nám zablokuje zatáčení motocyklu. Do nádrže potom našroubujeme palivový kohout, nasuneme palivovou hadičku a po nalití benzínu s olejem můžeme vyrazit :)

dscn9798.jpg

 

 

 Do rubriky: GO MOTORU   LAK ČZ   SKLÁDÁNÍ MOTORKY   

ZPĚT NA ÚVODNÍ STRÁNKU