Manet M90 rok výroby 1949 ( Můj )
Třetí výrobní rok přinesl velké množství inovací a změn. Měnily se výrobní technologie spolu se součástmi motoru a celé motorky. Hlavní změnou k lepšímu byla až ke konci roku 1949 - výměna spojky za čtyřlamelovou a čtyřpružinovou spojku, která odstranila problémy, díky kterým vznikaly první reklamace Manetů M90. Tyto spojky měly páku rovnou, bowden tažený vrchem po motoru. Víko proto nahoře má výřez pro páku spojky.
Technické parametry a případné obrázky nebo fotografie
Motor : průměr vrtání 42mm pro ložiska
Motorová skříň : Klikový mechanizmus 6302 nebo 40mm a ložiska 6203
Kryt spojky : Větší tloušťka stěny , vnitřní žebra
Válec : Malá dělená nebo nedělená žebra , výfukový kanálek nedělený bez příčky
Malá dělená žebra
Malá nedělená žebra
Hlava válce : Nižší žebra , dekompresor
Klikový mechanizmus : Čepy klikového hřídele o průměru 15 nebo 17 mm
Primární převod : Z1=19, Z2=62, i1,2=3,26
Maximální rychlost : 65km/h
Spojka : Dvoukorkové lamely Jedna tlačná pružina,
nebo 4 ferodové lamely a 4 tlačné pružiny.
nebo 4 ferodové lamely a 4 tlačné pružiny.
Dvoulamelová spojka, jedna tlačná pružina
Čtyřlamelová, čtyřpružinová spojka
Převody : I 28/16x 28/16, II 22/22x 28/16, III přímý záběr
Řazení : Nožní postupná aretace rychlostních stupňů , bez vracení řadící páky
Vypínání spojky
: Páka lomená , bowden ze spodu motoru
Ke konci roku páka rovná bowden vrchem po motoru
: Páka lomená , bowden ze spodu motoru
Ke konci roku páka rovná bowden vrchem po motoru
Ke konci roku rovná páka bowden tažen vrchem
Kryt řetězu : spodem vykrojený u rozety , prolisované 3 čáry pro vyztužení
Řetězové kolo sekundárního převodu : 18 zubů
Rám
Barva : Tmavě zelená tundra
Linky : Zlaté
Nádrž : Boky nádrže stříbřenka , hliník nebo chrom , bez prolisu = vodotisk ( s prolisem koncem roku 1949 - nádrže mohly být za příplatek chromované a vymalovaný znak .
Vodotisk
Prolisovaný znak, vymalovaný
Víko schránky na nářadí : Zasouvací nebo odklápěcí se šroubem
Zasouvací víko ( oddělatelné )
Odklápěcí víko na pantech
Náboj zadního kola : Dráty za nebo přes díry v bubnu nebo přes díry příruby
Díry v brzdovém bubnu
Díry v přírubě bubnu ( příruba je schovaná za rozetou )
Teleskop: pružinový, tlumení protékáním oleje
Sedlo : ploché s tvrdší vystýlkou nebo tvarované s měkkou vystýlkou
Ploché sedlo
Tvarované sedlo
Reflektor : Malý přepínač dálkového světla
Parabola : Uchycená na dvou pásovinkách , sklo s kočkou
Počet míst : jedno
Uchycení zadního kola
Srovnávací tabulka všech let výroby
Parametr | rv. 1947 | rv.1948 | rv.1949 | rv.1950 | rv.1951 |
motor, průměr otvorů pro ložiska |
42 mm | 42 mm | 42, 40 mm | 40 mm | 40 mm |
Ložiska klikového Mechanizmu |
6302 | 6302 | 6302 6203 |
6203 | 6203 |
Víko spojky | bez žeber | masivnější s žebry |
masivnější s žebry |
masivní s žebry + vybrání |
masivní s žebry + vybrání |
Válec | malá dělená žebra, výfuk s příčkou |
malá dělená žebra, výfuk s příčkou |
Buď <-- nebo--> |
vetší nedělaná žebra, výfuk s příčkou |
zvětšená nedělená žebra, výfuk bez příčky. |
Hlava válce | nižší žebra dekompresor |
nižší žebra dekompres |
nižší žebra dekompres |
vyšší, bez dekomp... |
vyšší, bez dekomp... |
Čepy kliky | 15 mm | 15 mm | 15,17 mm | 17 mm | 17 mm |
Primární převod |
< a 19:62 | 19:62 | 19:62 | 19:62 | 19:62 |
Max rychlost | 50 - 65 km/h | 65 km/h | 65 km/h | 65 km/h | 65 km/h |
Spojka | jedna pružina , 2 lamely |
jedna pružina, 2 lamely |
1 nebo 4 pružiny 2, 4 lamely |
4 pružiny 4 lamely |
4 pružiny 4 lamely |
Převody | 28/16x28/16 22/22x28/16 přímý záběr |
stejné | stejné | stejné | stejné |
Řazení | ruční, nožní bez vracení řadící páky |
nožní, bez vracení řadící páky |
nožní, bez vracení radící páky |
nožní, bez vracení... |
nožní s vracením páky |
Vypínání spojky |
spodem, páka lomená |
spodem, páka lomená |
spodem, vrchem, páka lomená, rovná |
Vrchem, páka spojky rovná |
vrchem, páka spojky rovná |
Kryt řetězu | bez prolisu spodem rovný |
bez prolisů spodem rovný |
s prolisy spodem vykrojený |
s prolisy spodem vykrojený |
s prolisy spodem vykrojený |
Výstupní kolečko |
14, 18 z | 18 zubů | 18 z | 18 z | 18 z |
Barva motorky | xxxxxxxxxxx | xxxxxxxxxx | xxxxxxxxx | xxxxxxxx | xxxxxxxx |
Linkování | červeně | červeně | zlatě | zlatě | zlatě |
Boky nádrže | stříbřenka hliník vodotisk |
stříbřenka hliník vodotisk |
stříbřenka hliník vodotisk, chrom a vyražený znak |
stříbrná, hliník, chrom vyražený znak |
stříbrná, hliník, chrom vyražený znak |
Víko nádrže | vysouvací | vysouvací | vysouvací na pantu |
na pantu |
na pantu |
Náboj zadního kola |
dráty uchyceny v brzdovém bubnu |
dráty uchyceny v brzdovém bubnu |
v bubnu nebo přírubě bubnu |
dráty uchyceny v přírubě bubnu |
v přírubě bubnu |
Teleskop | pružinový tlumený protékáním oleje |
pružinový, tlumený olejem |
pružinový, tlumený olejem |
lepší vnitřní kon- strukce |
lepší vnitřní kon- strukce |
Sedlo | ploché tvrdší vystýlka |
ploché tvrdší vystýlka |
ploché, tvrdší, či tvarované měkčí |
tvaro- vané, měkčí |
tvaro- vané, měkčí |
Reflektor | malý, přepínač dálkového světla |
malý, přepínač dálkového světla |
malý, přepínač dálkového světla |
prodlou- žený, záslepka tacho... |
delší záslepka tacho, či tacho... |
Parabola na | pásovinách | pásovinách | pásovin... | teleskopu | teleskopu |
Počet míst | jedno | jedno | jedno | jedno | jedno |
Uchycení zadního kola |
skrz rám |
skrz rám |
skrz rám |
proti rámu |
proti rámu |
Náhledy fotografií ze složky Manet rv. 1949