Jdi na obsah Jdi na menu
 

Manet M90 rok výroby 1949 ( Můj )

 
Třetí výrobní rok přinesl velké množství inovací a změn. Měnily se výrobní technologie spolu se součástmi motoru a celé motorky. Hlavní změnou k lepšímu byla až ke konci roku 1949 - výměna spojky za čtyřlamelovou a čtyřpružinovou spojku, která odstranila problémy, díky kterým vznikaly první reklamace Manetů M90. Tyto spojky měly páku rovnou, bowden tažený vrchem po motoru. Víko proto nahoře má výřez pro páku spojky.
 
Technické parametry a případné obrázky nebo fotografie
Motor : průměr vrtání 42mm pro ložiska 

vrtani-pro-loziska.png

Motorová skříň : Klikový mechanizmus 6302 nebo 40mm a ložiska 6203

loziska-motorove-skrine.png

Kryt spojky : Větší tloušťka stěny , vnitřní žebra

dscn8528.jpg

Válec : Malá dělená nebo nedělená žebra , výfukový kanálek nedělený bez příčky 
Malá dělená žebra

4.jpg

Malá nedělená žebra 

nedelena-zebra.png 

Hlava válce : Nižší žebra , dekompresor 

4-----kopie.jpg

Klikový mechanizmus : Čepy klikového hřídele o průměru 15 nebo 17 mm

klikovy-hridel-manet-m90-----kopie.png

Primární převod : Z1=19,  Z2=62,  i1,2=3,26

primarni-prevod.png

Maximální rychlost : 65km/h
Spojka : Dvoukorkové lamely Jedna tlačná pružina,
              nebo 4 ferodové lamely a 4 tlačné pružiny.
Dvoulamelová spojka, jedna tlačná pružina

spojka-m90-----kopie.png

Čtyřlamelová, čtyřpružinová spojka 

dscn8526.jpg

Převody : I  28/16x 28/16,    II  22/22x  28/16,  III přímý záběr
Řazení : Nožní postupná aretace rychlostních stupňů , bez vracení řadící páky 

nozni-razeni.png

Vypínání spojky
: Páka lomená , bowden ze spodu motoru 
  Ke konci roku páka rovná bowden vrchem po motoru

spodni-spojka.jpg

Ke konci roku rovná páka bowden tažen vrchem

horni-spojka.jpg

Kryt řetězu : spodem vykrojený u rozety , prolisované 3 čáry pro vyztužení

kryt-retezu-1949--1951.png

Řetězové kolo sekundárního převodu : 18 zubů

sekundarni-prevod-----kopie.png

Rám
Barva : Tmavě zelená tundra 

zeleny-manet.png

Linky : Zlaté 
Nádrž : Boky nádrže stříbřenka , hliník nebo chrom , bez prolisu = vodotisk ( s prolisem koncem roku 1949 - nádrže mohly být za příplatek chromované a vymalovaný znak .
Vodotisk

306.jpg

Prolisovaný znak, vymalovaný

znak-na-nadrz-1950-1951.png

Víko schránky na nářadí : Zasouvací nebo odklápěcí se šroubem
Zasouvací víko ( oddělatelné )

manet-4-----kopie.png

Odklápěcí víko na pantech

odklapeci-nadrz-s-pantem.png

Náboj zadního kola : Dráty za nebo přes díry v bubnu nebo přes díry příruby
Díry v brzdovém bubnu

buben-zadni.png

Díry v přírubě bubnu ( příruba je schovaná za rozetou ) 

brzdovy-buben.-c2.png

Teleskop: pružinový, tlumení protékáním oleje

tlumic-perovani-manet-m90.png

Sedlo : ploché s tvrdší vystýlkou nebo tvarované s měkkou vystýlkou
Ploché sedlo

ploche-sedlo-manet-m90.png

Tvarované sedlo

189.jpg

Reflektor : Malý přepínač dálkového světla 

parabola-svetla-1947-----kopie.png

Parabola : Uchycená na dvou pásovinkách , sklo s kočkou

uchyseni-paraboly.png

Počet míst : jedno
Uchycení zadního kola
uchyceni-zadniho-kola.png

Srovnávací tabulka všech let výroby 

 Parametr  rv. 1947  rv.1948  rv.1949  rv.1950  rv.1951
 motor,   průměr
 otvorů pro 
 ložiska
 42 mm  42 mm  42, 40 mm  40 mm  40 mm
 Ložiska
 klikového 
 Mechanizmu
 6302  6302  6302
 6203
 6203  6203
 Víko spojky  bez žeber  masivnější
 s žebry
 masivnější
 s žebry
 masivní
 s žebry +
 vybrání
masivní
 s žebry +
 vybrání
 Válec  malá dělená
 žebra, výfuk
 s příčkou
 malá
 dělená
 žebra,
 výfuk
 s příčkou
      Buď 
<-- nebo-->
 vetší 
 nedělaná
 žebra, 
 výfuk s
 příčkou
 zvětšená
 nedělená
 žebra,
 výfuk bez
 příčky.
 Hlava válce  nižší žebra
 dekompresor
 nižší žebra
 dekompres
 nižší žebra
 dekompres
 vyšší, bez
 dekomp...
 vyšší, bez
 dekomp...
 Čepy kliky  15 mm  15 mm  15,17 mm  17 mm  17 mm
 Primární 
 převod
 < a 19:62  19:62  19:62  19:62  19:62
 Max   rychlost   50 - 65 km/h  65 km/h  65 km/h  65 km/h  65 km/h
 Spojka   jedna 
 pružina , 
 2 lamely  
 jedna
 pružina, 
 2 lamely
 1 nebo 4
 pružiny
 2, 4 lamely
4 pružiny
4 lamely
 4 pružiny
 4 lamely
 Převody   28/16x28/16
 22/22x28/16
 přímý záběr
 stejné  stejné  stejné  stejné
 Řazení   ruční, nožní
 bez vracení
 řadící páky
 nožní, bez 
 vracení
 řadící páky
 nožní, bez
 vracení 
 radící páky
 nožní,
 bez 
 vracení...
 nožní s
 vracením
 páky
 Vypínání
 spojky
 spodem,
 páka 
 lomená
 spodem,
 páka 
 lomená
 spodem,
 vrchem,
 páka 
 lomená,
 rovná 
 Vrchem,
 páka
 spojky
 rovná
 vrchem,
 páka 
 spojky
 rovná
 Kryt řetězu  bez prolisu
 spodem 
 rovný
 bez prolisů
 spodem
 rovný
 s prolisy
 spodem 
 vykrojený
 s prolisy
 spodem 
 vykrojený
 s prolisy
 spodem
 vykrojený
 Výstupní
 kolečko
 14, 18 z  18 zubů  18 z  18 z  18 z
 Barva motorky   xxxxxxxxxxx  xxxxxxxxxx  xxxxxxxxx  xxxxxxxx  xxxxxxxx
 Linkování  červeně  červeně  zlatě  zlatě  zlatě
 Boky nádrže  stříbřenka
 hliník
 vodotisk
 stříbřenka
 hliník
 vodotisk
 stříbřenka
 hliník
 vodotisk,
 chrom a
 vyražený
 znak
 stříbrná,
 hliník, 
 chrom
 vyražený 
 znak
stříbrná,
 hliník, 
 chrom
 vyražený 
 znak
 Víko nádrže  vysouvací  vysouvací  vysouvací
 na pantu
 na
 pantu
 na 
 pantu 
 Náboj zadního
 kola
 dráty 
 uchyceny
 v brzdovém
 bubnu
 dráty 
 uchyceny
 
v
 brzdovém

 bubnu
 v bubnu
 nebo 
 přírubě
 bubnu
 dráty
 uchyceny
 v přírubě
 bubnu
 v 
 přírubě
 bubnu
 Teleskop   pružinový
 tlumený
 protékáním
 oleje
 pružinový,
 tlumený
 olejem
 pružinový,
 tlumený
 olejem
 lepší 
 vnitřní
 kon-
 strukce
 lepší 
 vnitřní
 kon-
 strukce
 Sedlo  ploché
 tvrdší
 vystýlka
 ploché
 tvrdší
 vystýlka
 ploché,
 tvrdší, či
 tvarované
 měkčí
 tvaro-
 vané,
 měkčí
 
 tvaro-
 vané,
 měkčí
 Reflektor  malý, 
 přepínač
 dálkového
 světla
 malý, 
 přepínač
 dálkového
 světla
 malý, 
 přepínač
 dálkového
 světla
 prodlou-
 žený,
 záslepka
 tacho...
delší
záslepka
tacho, či
tacho...
 Parabola na  pásovinách  pásovinách  pásovin...  teleskopu  teleskopu
 Počet míst   jedno  jedno  jedno  jedno  jedno
 Uchycení 
 zadního kola
 skrz
 rám
 skrz
 rám 
 skrz
 rám
 proti
 rámu
 proti
 rámu
 

 

 

Náhledy fotografií ze složky Manet rv. 1949