Jdi na obsah Jdi na menu
 

Lakování a chrom
ČZ 175/450,05 De-luxe


Fotoalbum Lak a chrom ČZ 
Některé díly byly v dosti dezolátním stavu - dost věcí se muselo zavařovat a vyklepávat, či kupovat jiné a lepší.

Jak vypadala motorka před rozděláním - po poslední jízdě..

cz-175.png
 

Tabulka barev a povrchových úprav dílů

 DÍLY  BARVA  POVRCH   CHROM
 Rám   RAL 3004  Neolinkovaný  NE
 Nádrž  RAL 3004  Olinkovaný  ANO Boky nádrže
 Přední blatník  RAL 3004  Olinkovaný  NE
 Zadní blatník  RAL 3004  Olinkovaný  NE
 Zadní blatníček  RAL 3004  Neolinkovaný  NE
 Schránky  RAL 3004  Olinkované  NE
 Zadní brzda  NE  Chrom  ANO
 Startovací páka  NE  Chrom  ANO
 Spodky vidlice  NE  Chrom  ANO
 Víčko nádrže  NE  Chrom  ANO
 Rámeček světla  NE  Chrom  ANO
 Zadní tlumiče  RAL 3004  Barva / Chrom  ANO
 Klakson  RAL 3004  Rarva / Chrom  ANO
 Přední maska  RAL 3004  Olinkovaný  NE
 Podsedlový plech  RAL 3004  Neolinkovaný  ANO - na madle
 Podsedlové plechy  RAL 3004  Neolinkované  NE
 Kryty teleskopů   RAL 3004  Neolinkované  NE
 Kryt řetězu  RAL 3004  Neolinkovaný  NE
 Stojan motocyklu  NE  Hliník  NE
 Brzdové bubny  NE  Hliník  NE
 Kryty bubnů  RAL 9006  Neolinkované  NE
 Ráfky  NE  Neolinkované  ANO
 Výplety  NE  Chrom   ANO

Nyní  stručný popis dílů jenž podstoupí
lakování nebo chromování

V rubrice jsou krásně vidět veškeré rozdíly mezi díly před a po renovaci.
Nádrž
Nádrž na tuto ČZ jsem kupoval přes internet- byla označena jako nedobouchaná, zcela zdravá nádrž, která je vhodná na chromování - super kousek.
Když jsem nádrž doma vybalil, tak jsem oběvil nějaké podezdřelé místo - zjistil jsem že jde o zakytované místo, těchto míst jsem na nádrži oběvil hned několik.
Je smutné, jak v dnešní době lidé lžou a podvádějí.
Nádrž jsem poslal na vyklepání do chromovny - tam ji krásně opraví a celou nachromují.

Kontakt na chromovnu: CHROMOVNA.
Potom se nádrž nalakuje.
Jak vypadala nádrž před chromem, v chromu a po chromu.

Nádrž před chromem

dscn8088.jpg

Nádrž vyklepaná a naleštěná

pod-med-1.jpg

Nádrž po pomědění a niklování

dsc09033.jpg

Nádrž po chromu

dscn9180.jpg

A konečně zcela hotová nádrž

dscn9328.jpg

Rám
Rám na této motorce má zadní kyvnou vidlici, protože motorky koncepčně vychází z typu kývačka.
Na mém rámu bude taktéž co dělat - příprava na lakování bohužel zahrnuje i svařování, broušení, řezání a rovnání.

(ulomený držák motoru)

dscn8089.jpg

(Přivařený držák motoru)

96.jpg

Nalakovaný rám

dscn9339.jpg

 

Díly - plechařina
vyspravené mosazí - připraveno na lak

dscn8963.jpg

Po přivezení z lakovny

dscn9323.jpg

Horní kryt světla
U této motorky je velmi zajímavým kouskem.
Kryt je vyroben z hliníku - a jeho nedílnou součástí jsou řidítka.

dscn8970.jpg

Po nalakování
Na tomto krytu, má být zlatá linka.
 

dscn9333.jpg

Podsedlové plechy ( prsa )
Zde jsou, aspoň co jsem si všiml oproti 175/450 plechy s prolisy v oblasti sání motoru. Plechy jsou tím pádem trochu hezčí, než na běžném typu 450, kde jsou plechy rovné.

dscn8974.jpg

Po nalakování 

dscn9330.jpg

 

Kola
Na této motorce jsou kola bržděné jednoklíčovými paknami,
obě kola jsou velikosti 16" a rozměry rávků jsou nasledující:
Přední:  1,60
Zadní:  1,85

Co půjdou na přepletení chromem a vyměnění ráfků zanové chromové

dscn8960.jpg

Po přepletení a naleštění bubnů

116.jpg

 

Zadní blatník

Zadní blatník na této motorce tvoří i nosnou část sedla. Je na něm přišroubovaný podsedlový plech, který obepíná kastlíky na nářadí a baterku. V tomto blatníku je přibodované kabelové vedení, pro elektroinstalaci zadního světla. V zadním blatníku je také velká odrazka, která se krásně třpytí, když do ní někdo zasvítí.

dscn9150.jpg

Po nalakování v oroginál továrním vzhledu

dscn9332.jpg

 

Malý skrytý blatník

Tento blatník na složené motorce vůbec nevidíme, je schovaný za postranními plechy, a chrání kapsy motorky před plněním blátem a kamením ze silnice. na tomto blatníku je přinýtovaný plech, který drží kus molitanu, aby těsnil s bočními plechy.

dscn9151.jpg

A po nalakování

dscn9337.jpg

 

Podsedlový plech

Tento díl je snýtovaný a sbodovaný ze čtyř dílů, které se vrábejí odděleně a potom se spojují.
Zadní madlo by mělo být chrmové, ale vzhledem k jemu stavu jej nechám nalakovat na červeno, jinak vše budu mít v chromu jako když motorka vyjela z továrny. Podsedlový plech je celkem cenný díl. Můj byl bohužel škaredě poškozený, ale strejda mi jej zavařil mosazí a já jej na brusce zabrousil do původního tvaru, v lakovně se už jen dokytují drobnosti.

dscn9156.jpg

na tomto díle, si pan lakýrník opravdu hodně "máknul"
kytoval snad všechny části, ale výsledek je nádherný !!

dscn9331.jpg

Schránka na nářadí a akumulátor

Tyto dva díly je hodně složité sehnat v dobrém stavu. Vždy když někdo tzv. položí motoruk, tak se kastlíky mohou narazit. Když už k tomuto nedojde, tak je kastlík na akumulátor prorezlý, protože jej rozežrala kyselina z baterky. Já mám naštěstí kastlíky jak nové, takže stačilo jen vychytat drobnůstky mosazí. V jednom místě byl zůžený plech, měl jsem obavy, aby to přežilo pískování.

dscn9142.jpg

Po opravení s seřízení pantů, nalakování a olinkování.
"kastlíky" jsou samozřejmě nalakované i zevnitř

dscn9329.jpg 
 

Přední blatník

Tento díl bývá většinou velmi zdemolovaný. Můj původní blatník, byl také celý pomačkyný, dobity a popraskaný, tak jsem se na opravování vykašlal a sehnal jsem jiný a lepší. Ještě jsem měl to štěstí, že byl blatník zcela zadarmo :D. U tohoto blatníku bývá často problém, že odírá kryty teleskopů a tím dělá přední vidlici škaredou.

dscn9157.jpg

Až zarážející proměna, neuvěřitelné co vše zvládnou šikovné ruce

dscn9327.jpg

Zadní světlo pro typ 450 ( nepatří na 450,05 )

Zadní světlo na ČZ 175/450,05 má vypadat zcela jinak, než světlo, které já budu na motorku přidělávat. Tuto ryze neveteránskou věc udělám, protože se mě originál světlo vůbec nelíbí :D.
Na svoji de-luxe dám světlo s běžné 175/450 (kývačkové).

Světlo které dávám, před a po laku..

87.jpg

dscn9334.jpg


Kryty pružin teleskopu

Tyto dva díly nacházející se na přední teleskopické vidlici jsou často odřené od blatníku, který je buď špatně přidělaný, nebo tvarově poškozený. Kryty jsou to proto, že kryjí pružiny teleskopů.
Na některých motorkách jsou sundané, a tak jsou pružiny vidět - někomu to příjde hezčí.

Kryt pružiny teleskopu

Po nalakování, foceno malou chvíli po vyskládání z auta

dscn9335.jpg

Pokračování renovace v rubrice Skládání motorky

 ZPĚT NA ÚVODNÍ STRÁNKU