Lakování a chrom
ČZ 175/450,05 De-luxe
Fotoalbum Lak a chrom ČZ
Některé díly byly v dosti dezolátním stavu - dost věcí se muselo zavařovat a vyklepávat, či kupovat jiné a lepší.
Jak vypadala motorka před rozděláním - po poslední jízdě..
DÍLY | BARVA | POVRCH | CHROM |
Rám | RAL 3004 | Neolinkovaný | NE |
Nádrž | RAL 3004 | Olinkovaný | ANO Boky nádrže |
Přední blatník | RAL 3004 | Olinkovaný | NE |
Zadní blatník | RAL 3004 | Olinkovaný | NE |
Zadní blatníček | RAL 3004 | Neolinkovaný | NE |
Schránky | RAL 3004 | Olinkované | NE |
Zadní brzda | NE | Chrom | ANO |
Startovací páka | NE | Chrom | ANO |
Spodky vidlice | NE | Chrom | ANO |
Víčko nádrže | NE | Chrom | ANO |
Rámeček světla | NE | Chrom | ANO |
Zadní tlumiče | RAL 3004 | Barva / Chrom | ANO |
Klakson | RAL 3004 | Rarva / Chrom | ANO |
Přední maska | RAL 3004 | Olinkovaný | NE |
Podsedlový plech | RAL 3004 | Neolinkovaný | ANO - na madle |
Podsedlové plechy | RAL 3004 | Neolinkované | NE |
Kryty teleskopů | RAL 3004 | Neolinkované | NE |
Kryt řetězu | RAL 3004 | Neolinkovaný | NE |
Stojan motocyklu | NE | Hliník | NE |
Brzdové bubny | NE | Hliník | NE |
Kryty bubnů | RAL 9006 | Neolinkované | NE |
Ráfky | NE | Neolinkované | ANO |
Výplety | NE | Chrom | ANO |
Nyní stručný popis dílů jenž podstoupí
lakování nebo chromování
V rubrice jsou krásně vidět veškeré rozdíly mezi díly před a po renovaci.
Nádrž
Nádrž na tuto ČZ jsem kupoval přes internet- byla označena jako nedobouchaná, zcela zdravá nádrž, která je vhodná na chromování - super kousek.
Když jsem nádrž doma vybalil, tak jsem oběvil nějaké podezdřelé místo - zjistil jsem že jde o zakytované místo, těchto míst jsem na nádrži oběvil hned několik.
Je smutné, jak v dnešní době lidé lžou a podvádějí.
Nádrž jsem poslal na vyklepání do chromovny - tam ji krásně opraví a celou nachromují.
Kontakt na chromovnu: CHROMOVNA.
Potom se nádrž nalakuje.
Jak vypadala nádrž před chromem, v chromu a po chromu.
Nádrž před chromem
Nádrž vyklepaná a naleštěná
Nádrž po pomědění a niklování
Nádrž po chromu
A konečně zcela hotová nádrž
Rám
Rám na této motorce má zadní kyvnou vidlici, protože motorky koncepčně vychází z typu kývačka.
Na mém rámu bude taktéž co dělat - příprava na lakování bohužel zahrnuje i svařování, broušení, řezání a rovnání.
(ulomený držák motoru)
(Přivařený držák motoru)
Nalakovaný rám
Díly - plechařina
vyspravené mosazí - připraveno na lak
Po přivezení z lakovny
Horní kryt světla
U této motorky je velmi zajímavým kouskem.
Kryt je vyroben z hliníku - a jeho nedílnou součástí jsou řidítka.
Po nalakování
Na tomto krytu, má být zlatá linka.
Podsedlové plechy ( prsa )
Zde jsou, aspoň co jsem si všiml oproti 175/450 plechy s prolisy v oblasti sání motoru. Plechy jsou tím pádem trochu hezčí, než na běžném typu 450, kde jsou plechy rovné.
Po nalakování
Kola
Na této motorce jsou kola bržděné jednoklíčovými paknami,
obě kola jsou velikosti 16" a rozměry rávků jsou nasledující:
Přední: 1,60
Zadní: 1,85
Co půjdou na přepletení chromem a vyměnění ráfků zanové chromové
Po přepletení a naleštění bubnů
Zadní blatník
Zadní blatník na této motorce tvoří i nosnou část sedla. Je na něm přišroubovaný podsedlový plech, který obepíná kastlíky na nářadí a baterku. V tomto blatníku je přibodované kabelové vedení, pro elektroinstalaci zadního světla. V zadním blatníku je také velká odrazka, která se krásně třpytí, když do ní někdo zasvítí.
Po nalakování v oroginál továrním vzhledu
Malý skrytý blatník
Tento blatník na složené motorce vůbec nevidíme, je schovaný za postranními plechy, a chrání kapsy motorky před plněním blátem a kamením ze silnice. na tomto blatníku je přinýtovaný plech, který drží kus molitanu, aby těsnil s bočními plechy.
A po nalakování
Podsedlový plech
Tento díl je snýtovaný a sbodovaný ze čtyř dílů, které se vrábejí odděleně a potom se spojují.
Zadní madlo by mělo být chrmové, ale vzhledem k jemu stavu jej nechám nalakovat na červeno, jinak vše budu mít v chromu jako když motorka vyjela z továrny. Podsedlový plech je celkem cenný díl. Můj byl bohužel škaredě poškozený, ale strejda mi jej zavařil mosazí a já jej na brusce zabrousil do původního tvaru, v lakovně se už jen dokytují drobnosti.
na tomto díle, si pan lakýrník opravdu hodně "máknul"
kytoval snad všechny části, ale výsledek je nádherný !!
Schránka na nářadí a akumulátor
Tyto dva díly je hodně složité sehnat v dobrém stavu. Vždy když někdo tzv. položí motoruk, tak se kastlíky mohou narazit. Když už k tomuto nedojde, tak je kastlík na akumulátor prorezlý, protože jej rozežrala kyselina z baterky. Já mám naštěstí kastlíky jak nové, takže stačilo jen vychytat drobnůstky mosazí. V jednom místě byl zůžený plech, měl jsem obavy, aby to přežilo pískování.
Po opravení s seřízení pantů, nalakování a olinkování.
"kastlíky" jsou samozřejmě nalakované i zevnitř
Přední blatník
Tento díl bývá většinou velmi zdemolovaný. Můj původní blatník, byl také celý pomačkyný, dobity a popraskaný, tak jsem se na opravování vykašlal a sehnal jsem jiný a lepší. Ještě jsem měl to štěstí, že byl blatník zcela zadarmo :D. U tohoto blatníku bývá často problém, že odírá kryty teleskopů a tím dělá přední vidlici škaredou.
Až zarážející proměna, neuvěřitelné co vše zvládnou šikovné ruce
Zadní světlo pro typ 450 ( nepatří na 450,05 )
Zadní světlo na ČZ 175/450,05 má vypadat zcela jinak, než světlo, které já budu na motorku přidělávat. Tuto ryze neveteránskou věc udělám, protože se mě originál světlo vůbec nelíbí :D.
Na svoji de-luxe dám světlo s běžné 175/450 (kývačkové).
Světlo které dávám, před a po laku..
Kryty pružin teleskopu
Tyto dva díly nacházející se na přední teleskopické vidlici jsou často odřené od blatníku, který je buď špatně přidělaný, nebo tvarově poškozený. Kryty jsou to proto, že kryjí pružiny teleskopů.
Na některých motorkách jsou sundané, a tak jsou pružiny vidět - někomu to příjde hezčí.
Po nalakování, foceno malou chvíli po vyskládání z auta
Pokračování renovace v rubrice Skládání motorky