Jdi na obsah Jdi na menu
 

Historie tohoto webu

Vše začalo velmi nenápadně již v roce 2011 okamžikem, kdy jsem vylezl ještě jako malý kluk na půdu a tam v pilinách, prachu a nepořádku nalezl motorku Manet 90. Motorku jsem z půdy snesl dolů do stodoly a začal ji studovat se záměrem renovace. Motorka byla po pradědečkovi, který ji zakoupil svému synovi. Já, jakožto mladý kluk, sice se zájmem, ale s mizivými znalostmi, co se veterána Manet týče, jsem se pustil do renovace. Každou část jsem sledoval a studoval opravdu dlouhou dobu, a potom ještě podstatně déle hleděl na počítači do internetu, kde o Manetovi 90, nebylo téměř nic. Zjistil jsem si s těží pár základních informací, například o barvě, ale i přes to se renovace Maneta rozjela naplno.

Po celou dobu renovace jsem četl, hledal, volal a zjišťoval téměř vše, co jenom šlo zjistit, až jsem začal poměrně dost věcí vědět. Bylo mě tenkrát docela líto lidí, co mají Maneta a vůbec nevědí, jak by ho měli opravit, a neměli ani, kde by si o něm přečetli, a tak jsem ještě na základní škole udělal web. Tento web to ovšem nebyl. Stránky vůbec nesplnily moje očekávání, přehlednost, čitelnost a podobně, a tak jsem je zrušil.  Až při příchodu na střední školu mě myšlenka webu plného informací pro majitele Manetů opět pohltila na plno.

V šestnácti letech jsem tak založil tento web, a začal do něj vepisovat informace o Manetovi. Zprvu to byla pouze jedna stránka s názvem popis renovace, kde bylo napsané, co jsem kdy, kde a za kolik koupila a jedno fotoalbum. Postupem času přibývaly další rubriky a to popis motoru , parametry Manet 90 a Manet 1947, 1948, 1949, 1950 a 1951, které se později sloučily z hlavní lišty to jednoho názvu a to popis Manetů.

Postupem času se rubriky přejmenovávali, nové vznikaly, ale i zanikaly, ale hlavním přírůstkem co se Maneta na webu týče byla poměrně veliká rubrika Problémy u Manetů, kterých je bohužel opravdu požehnaně a rubrika GO motorky Manet 90. Tyto rubriky jsem psal, kdy mi bylo 16 let a o motorkách jsem toho ještě zrovna moc nevěděl. Odborné termíny, tedy v textech vůbec nejsou, ale zase to pochopí nejspíš úplně každý. Nejnovější rubrika s názvem GO motoru vznikla až podstatně později, protože motor, který jsem dával generálkovat někomu, byl udělaný tragicky špatně, díky čemuž vůbec nejel a bylo potřeba hodně snahy aby motorka jezdila i s takto špatně udělaným motorem. GO motoru jsem si tedy na pojízdném, ale odfláknutém motoru dělal sám, a teprve až potom mi motor začal dobře sloužit.

Informací o motorce Manet M90 stále přibývalo, hromadily se ze všech stran. Z knihoven, knížek, muzeí ale i telefonátů, či e-mailů se zaměstnanci továrny pro výrobu těchto motorek. Stále jsem na web psal další a další informace až jsem o Manetovi 90 napsal téměř maximum. Podklady webu, jsem jeden čas chtěl použít pro vydání knihy věnované Manetovi, ale z toho díky slovenskému vydání sešlo. Nejnovější informace o motorce Manet mám tedy schované pouze doma, a na web už se nedostali a nevím, zda bude někdy tolik času na to, abych celé stránky s informacemi o Manetovi přepisoval v novém informovaném duchu, a tak přepsal náctiletou neznalost názvosloví a podobně. Na chybějící informace se tedy dá zeptat. V této době byla návštěvnost webu kolem 700 lidí za měsíc maximálně. 

na-zahrade.jpg

Když byl Manet hotový dostalo se mi příležitosti mít motorku s TP zcela zdarma, a to od strýce motocykl čz 175/450. Splnil se mi tak sen, kterým bylo mít motorku právě s TP, který Manet nemá. ČZ od strýce byla pojízdná, po nastartování jezdila výborně, ale díky tomu, že dlouho stála  v ní brzy začal odcházet motor. Rozhodl jsem se pro kompletní renovaci. Na renovaci jsem potřeboval peníze, a tak jsem prodal svoji milovanou Jawu 250/559 bez TP a začal renovovat. Průběh renovace ČZ jsem již podstatně rozumněji rozdělil do rubrik renovace čz, kde popisuji, jak celá renovace probíhala. Dále do rubriky GO motoru, lakování, skládání a nakonec souhrn renovace. Ke všem těmto rubrikám vznikla i jednotlivá fotoalba, která se později sloučila do jednoho velikého s názvem fotoalbum ČZ

Tyto rubriky poměrně plné informací se postupně taktéž obohacovaly o nové informace. Největším nárůstem informací byl detailní popis generální opravy motoru čz 250/455, kterým jsem osadil svoji čz 475/450. Díky motoru ČZ 250/455 vzniklo i nové fotoalbum ČZ 250/455. Touto dobou už jsem den co den četl hodiny o válcích, kanálech a vše velmi pečlivě studoval a učil se, abych lépe a více rozuměl tomu, jak, proč a nač jsou všechny věci v motoru, tak jak tam jsou, a proč by nemohly být jinak, či co je v motoru špatně. Touto dobou web navštěvovalo okolo 2500 lidí za měsíc.

dsc01268.jpg

Dále se na webu stala novinkou  rubrika s názvem kontakty... Do této rubriky jsem dal kontakty na lidi, kteří mají díly, nebo nabízejí služby ohledně motorek, o kterých jsem na webu psal. V tomto období vznikla i rubrika Fórum, která se nyní jmenuje motorky. Fórum jsem zrušil a ponechal pouze komentáře, díky faktu, že spamy i přes ochranu webu byly na denním pořádku. Touto dobou byl web koníčkem, kterému jsem věnoval hodiny času, ale i mnoho peněz, než jsem se naučil v něm pracovat. Motorky, a motory byly ovšem koníčkem nejsilnějším. Čím dál více jsem se v motorech vrtal, zkoušel, měřil a podobně, až najednou došlo k osudovému setkání.

Na trhání jahod, kde jsem pracoval přišel pán s kterým jsem se dal o motorech do řeči a on mi začal povídat o úpravách, o kterých už jsem trošku něco věděl, ale strašně moc mě to zajímalo. Byl to bývalý závodní technik, jehož motory vyhrávaly mistrovství světa i více let po sobě. Po více než čtyřhodinové debatě na poli, jsem měl jasno, co se svým motorem na čz 250/455 udělám. Motor byl stejně díky vaření poměrně křivý na styčných plochách, tak jsem se rozhodl upravit ho upravit,a tím vznikla i nová rubrika závodní úpravy. V této rubrice jsem vypsal všechny zajímavosti, a fakta o úpravách motorů, které mě naprosto pohltily. Od tohoto okamžiku se návštěvnost webu zvýšila až na 3500 návštěv měsíčně a některé měsíce web překonal i 4000 shlédnutí. Návštěvníků webu bylo spousta a já si jich všech velmi vážil, kladné ohlasy webu a chvály plné e-maily mě opravdu činili šťastným. Upravená čz 250/455 s výkonem odhadovaným na 22 koní mě taktéž dělala velikou radost, a v ten okamžik mě začalo psát hodně lidí, zda bych jim neudělal GO motoru, nebo nějakou úpravu a podobně. 

cz-250-455-se-saci-klapkou---vykon-k-neudrzeni.jpg

Rozhodl jsem se tedy, že se v textech o generálních opravách motorů a motorek zmíním o tom, že bych generální opravu udělal i někomu, pro někoho. Tímto okamžikem jsem převedl tento web do varianty: prostředek pro vydělávání, a tak začal být zpoplatněný. Díky nové situaci, jsem byl rád, že jsem udělal třeba jeden motor za rok, abych si tím zaplatil náklady na web. Motorů postupem času přibývalo a nakonec jsem dělal i celou motorku Jawa 250/559 pro poměrně známou osobnost ( ředitel policie čr ). Později tak vznikla rubrika s nabídkou toho, co jsem schopen nabídnout. Nakoupil jsem si speciální vybavení a když byla možnost udělal si motor na zakázku. V dnešních dnech se tato rubrika jmenuje Zakázky. Nabízel jsem renovace celých motorek a motorů, ale nezvládal jsem skloubit školu, práci doma a k tomu ještě dělat celé motorky a motory. Takže jsem byl nucen z nabídky svých služeb vyřadit celé motorky a tím se mohl lépe věnovat renovacím a GO motorů. Touto dobrou na web chodilo kolem 4500 - 5000 lidí za měsíc, a počet se již nezvyšoval, protože i přes stálé lehké doplňování informací se na webu nic většího nedělo. 

88-motor-cz-250-455--po-go.jpg

 

Později další spoustu nových návštěvníků přitáhla nová nabídka v rubrice zakázky, protože jsem se začal intenzivně věnovat upravování válců. Nejdříve jsem upravoval válce svoje, vše ještě konzultoval se závodním technikem a potom dělal válce kamarádům a příbuzným. Teprve potom, když jsem již věděl, že to umím, vím a rozumím, jsem začal nabízet úpravy válců na zakázku a vysoká poptávka po nich tak znemožnila i celé generální opravy, na které v dnešních dnech nemám bohužel vůbec čas. Samozřejmě i upravování válců je jenom mým koníčkem, a to v zimních měsících. Vše je omezené prací v zemědělství, která mě živí a díky sladkým plodům ovoce opravdu baví. Díky úpravám válců na web začalo chodit až 5500 lidí měsíčně. 

stredni-uprava-valcu-cz-350-472-pro-vyssi-vykon.jpg

Nabízené úpravy se bohu díky setkávají s úspěchem a pocity štěstí mých zákazníků, a tak se stále snažím udělat si ve svém volnu čas na to, abych pomohl vašim motorům k tomu, aby jeli lépe. Další inovací na webu bylo zrušení fóra a změnění jeho textového obsahu, se zachováním komentářů, na obsah s názvem motorky. V této rubrice je spousta motorek vyráběných nebo vyskytujících se v čr jezdících do dnes. Po kliknutí na obrázky se potom dostanete do další spousty rubrik, v kterých je psáno jak o motorce jako takové, tak o tom jak ji udržovat, na co dávat pozor, ale i jak motorku opravit a upravit, aby více jela. V rubrice se tak dočtete o motorkách od pionýra až po jawu 500 OHC. Avšak kromě našich českých motorek, jsem do rubrik zapojil i svůj peklostroj do lesa, a to konkrétně pit-bike STOMP KZR 140 a 160. 

pit-bike-stomp-kzr-140.jpg

Další velikou změnou začátkem roku 2019 je nová rubrika problémy, mýty a strasti při úpravách motorů, kde se s nadhledem snažím lidem popsat, že to není zrovna nejjednodušší a, že i při vší snaze a dobré víře mohou věci i špatně dopadnout. Rubrika vyskakuje z rubriky problémy v hlavní nabídce rubrik. Díky těmto všem rubrikám a tisícům hodin práce na webu je v dnešních dnech návštěvnost za měsíc vyšší než 9000 lidí. Děkuji Vám všem. 

dsc09951.jpg

V druhém měsíci roku 2019 vznikají další nové vyskakovací podrubriky, první z nich je Nabídka Válců, v které jsou fotky  a popisky k úpravám. Ihned v závěsu za novou rubrikou nabídka válců je rubrika Nabídka Karterů pod kterou je nabídka válců k prodeji. 

V první polovina února roku 2019 se nese ve znamení velkých změn, fotoalbum zakázek, se konečně dočkalo přehlednějšího rozdělení ve složkách. Přidávají se ale i další nové rubriky, jako jsou Moje motorky, Před Manetem - informace, které jsem šetřil pro knihu, ale zde na webu nijak nerozváděl. O pár dní později přibyla rubrika závodní úspěchy u Manetů, která vyskakuje z rubriky Popis motoru. Kromě závodních úspěchů vyskakuje i rubrika inovace motorů, která je součástí rubriky popisu motoru Manet 90. 

V druhé polovině února dochází na webu ke změnám v hlavním menu - rubriky náležící renovaci čz, jsou staženy z hlavní lišty výběru, a jsou nyní jako vyskakovací z rubriky renovace čz 175/450 De-Luxe.  Na volné místo byly vytaženy rubriky, které dříve vyskakovaly jako nabídka z rubrik problémy a GO motoru ČZ. Těmi to rubrikami jsou Úpravy 2T a problémy úprav, které vyskakují z nadřezené rubriky úpravy 2T. Kromě toho se web dočkal i přehlednějšího vzhledu, co se Kontaků týče. Rubrika kontakty byla předělána pouze na Kontakt na mě a vznikla nová rubrika Oblíbené odkazy. A aby těch změn nebylo málo, tak se konečně do hlavního menu vešla i rubrika O autorovi, z které vyskakuje nabídka  - moje motorky, která dříve vyskakovala z rubriky kontakty.

Co nás čeká do budoucna ? 

Po aktuální veliké reorganizaci webu je nyní v plánu obohatit rubriku parametry, ale i rubriku problémy o další motorky, jako je třeba Jawa 250/353, 559, ale i MZ  a další stroje. K těmto změnám dojde v velké časové blízkosti. Dalším plánem do budoucna je vytvoření nových rubrik vyskakujících z hlavní nabídky menu - GO motoru ČZ. Tato rubrika by se jmenovala pouze GO motoru a vyskakovaly by z ní všechny motory, které se dají generálkovat, a k tomu rady jak to udělat, stejně jako je tomu aktuálně v rubrikách,které již vyskakují. 

 

Poděkování všem těm, kteří mají na webu přímou zásluhu
Veliké poděkování patří hlavně návštěvníkům, zákazníkům a kamarádům, díky kterým je tento web takovým jaký ho znáte v dnešních dnech. Spoustou fotek, ale mnohdy i rad mě obohatili kluci, ale i holky, a tak bych chtěl jmenovitě poděkovat právě těmto lidem. Vojta, Dušan, Matěj, Martin, Michal, František, a z holek mi nejdražších Káťa a Karolína. 

Poděkování patří samozřejmě i všem ostatním, návštěvníkům a čtenářům mého webu. V dnešních dnech je Vás téměř 10 000 měsíčně, kdo navštíví můj web, a já jsem Vám za to velmi vděčný. Slova chvály a vděku jsou silou,která mě stále žene vpřed. Moc bych si přál, abychom všichni nejen jako motorkáři, ale i jako lidé měli své životy plné štěstí, příjemných zážitků, ale i fajn lidí, kterými vy všichni, co na můj web chodíte jistě jste. Děkuji za vaši přízeň.