Jdi na obsah Jdi na menu
 

Zakázkové renovace a úpravy pro vyšší výkon

KONTAKT A ADRESA: 
Štěpán Jebáček
Lažánky - Holasice 7
Veverská Bítýška 
664 71 

Tel: 737 125 868
E-mail: stepan.estetic@seznam.cz

Neohlášené balíky nepřijímám. Na balíku musí být vždy uvedeno Vaše telefonní číslo pro domluvu co a jak.  Pokud tomu tak není, tak balík nevyzvedávám a nechám ho vrátit zpět. ( Neplatí pro zákazníky s kterými jsem ve stálém kontaktu třeba na FB) 
Moje obliba v motorech a motorkách není mojí hlavní pracovní činností. Tou je zemědělská činnost v oblasti výroby 100% ovocných šťáv z jablek. Renovování motorů a úpravy jejich částí pro vyšší výkon, tak provádím mezi motorkářskými sezónami, což je od podzimu do jara. Je to takový můj velký sezónní koníček. Ideální je pro mě úprava válců nebo vašich karterů. Tyto úpravy jsou pro mě časově nejméně náročné a Vám přináší největší potěšení. Dělám samozřejmě i celé motory, ale v dnešní době jsem dospěl do fáze, kdy na celé motory nemám téměř vůbec čas.
O autorovi ►ZDE 

 

Práce na válcích ► nabídka válců

dsc00132.jpg

Válce u motorů Jawa a ČZ jsou od výroby udělané s poměrně malou přesností a časováním, které každému motoru přinese relativně malé množství výkonu. Motory jsou často časováním tak nepřesné, a nebo takové, že dochází k tomu, že spaliny chodí do klikové skříně. Přeplachové kanály takových válců mohou vypadat opravdu hrozivě. Takový motor potom jezdí z větší části na spaliny a to se ví, že zrovna nejlépe nepojede. 

( pohled na křivou horní hranu kanálu přeplachu plného karbonu)

dsc00115.jpg

( srovnání horní hrany přeplachu - při úpravě válce - na fotce ta spodní )
dsc00119.jpg

 Ve válcích se tak skrývá poměrně veliká výkonnostní rezerva. Válce se dají přečasovat různým způsobem na různé výkony a otáčky. K ostré úpravě válce to není ještě zcela nutné, ale k závodní úpravě válce už je nutné upravit i kartery, aby směs měla dostatečnou průchodnost kanály nad píst. Výjimkou jsou motory Jawa 250/559, kde bloky stačí pouze spasovat s válcem, ale zásadní úprava blok není již potřeba.

( Upravený válec ČZ 175 )
( viz - fotoalbum zakázkové úpravy pro vyšší výkon)

kanaly-zavodni-upravy-valce-cz-175-477.jpg

Úprava Válce na počkání ? 
Ano. Některé typy válců a úprav jsem opravdu schopen udělat i na počkání, stačí Válec dovést, a za pár hodin už jedete domů s Válcem upraveným. Na počkání lze dělat úpravu téměř všech válců v lehké a střední úpravě. Domluva po telefonu 737 125 868. Ostatní úpravy dělám obvykle do týdne, není-li toho moc.

Ceník úprav válců 
Ceny úprav válců se pohybují od 500 kč po 4500kč dle typu válce a typu úpravy, proto je potřeba oznámit jak typ válce, tak úpravu a až potom lze mluvit o ceně. - Orientační ceník s typy válců naleznete v rubrice - Nabídka válců

Co musím udělat,když mám upravený válec?
Opět záleží na úpravě, ale při větších úpravách je nutné přetryskování karburátoru, a při těch největších i výměna za větší. S laděním a seřizováním motorů jsem schopen pomoci, jak z videí s nastartovanou motorkou, tak jen z pouhého popisu. Pokud se jedná již o veliký zásah do motoru a výkon bude podstatně vyšší, je lepší motor osadit ojnicí kompletně na jehlách. To je ovšem nutné pouze u motorů, u kterých se upravuje hlava válce pro vyšší kompresní poměr. Po úpravě je ideální ředit kvalitními oleji určenými pro mazací poměr 1:50 v poměru 1:40. 

 

Práce na karterech ► nabídka úprav karterů
Kartery jsou od výroby vyrobené v souvislosti s válcem s přesností mnohdy na více než milimetr. Přechody mezi válcem a kanály ve spodní části nesedí vůbec a právě toto jsou místa kde se okrádáme o výkon. Spolu se spasováním se dělá i celkové zvětšení kanálů a jejich tvarování a konečné leštění. Odstraňují se přechodové hrany a zlepšuje se přísun maziva k ložiskům. Kartery jako samotné bez úpravy válce výkon moc nepřináší, ale mají na něj kladný vliv. Lze si nechat vyrobit i podkovu do klikové skříně. 

( Obrázek kanálů před úpravou )
( Přeplachové kanály 24 x 17 mm )

( viz - fotoalbum zakázkové úpravy pro vyšší výkon)

54.jpg

( obrázek upravených kanálů s předělaným sáním ) 
( Přeplachové kanály 2x větší )

dsc08934-----kopie.jpg

( obrázek podkova v klikové skříni ) 

dsc08628.jpg

( značení nepřesností v kanálech )

dsc08445.jpg

 

Motory na klapkové sání v dnešních dnech nemám čas upravovat.

Cena za úpravu bloků
Cena úpravy karterů se opět pohybuje ve velkém cenovém rozmezí, záleží jak na typu bloků, tak na typu úpravy. Ceny jsou tedy od 500 do 2500 kč. Úprava karterů obvykle trvá týden až 14 dní. Samozřejmostí je sladění s upraveným válcem. Orientační ceník naleznete v rubrice - Nabídka bloků

Práce na celých motorech 
- Očištění motoru
- Rozebrání motoru
- Prohlédnutí všech jeho částí
- Informování zákazníka o stavu motoru - poslání fotek, domluva řešení
- Poslání opravitelných dílů na repasování (válec, kliková hřídel)
- Detailní čištění bloků, leštění hliníku, případné vaření hliníku.
- Případná výměna kluzných ložisek
- Vymezení převodovky
- Kontrola vidliček, hřídelů, ozubení a bočních spojek
- Montáž nových ložisek řady C3, A - případné lepení
- Případná renovace uložení ložisek - odfrézování a nalisování vložek
- Montáž nových gufer popřípadě hliníkového labyrintu
- Spasování a vymezení klikové hřídele, tak aby se točila naprosto volně
- Nanesení tmelu na těsnění motorových skříní
- Sešroubování bloků - novými šrouby ( imbus nebo drážka )
- Kontrola + případné repase zapalování 
- Možnost elektrochemického regulátoru dobíjení
- Nabuzení, přebuzení dynama
- Nový kondenzátor případně kladívka
- Nová zapalovací svíčka
- Kontrola lamel spojky - případná výměna
- Kontrola spojkového koše - případná oprava
- Dle stavu primárního řetězu - zanechání nebo výměna
- Nové těsnění víka spojky
- Opískovaní a načernění válce
- Odstranění karbonu 
- Případné vložení nové přechodové výfukové vložky
- Spasování chodu pístu ve válci - přesnost otevírání kanálů
- Odjehlení hran kanálů 
- Vyleštěná hlava válce
- Složení motoru předání zákazníkovi

Každý zákazník si může zvolit cenovou relaci v které by se chtěl pohybovat. V dnešní době není žádný problém udělat stejnou renovaci nákladově s rozdílem X tisíc korun, protože je veliký výběr nekvalitních, kvalitních i špičkových dílů. V základu se spíše přikláním k vyššímu průměru kvality, kdy je motor schopen najezdit řádově o tisíce kilometrů více než ten složený z toho nejlevnějšího. Zákazník si tak může zvolit vlastní ložiska do ojnice, do bloků motorů, typ spojkového obložení, výrobce řetězů a další. Pokud by měl zájem, lze zaslat tabulky únosností ložisek a další parametry, nebo jen stručně napsat který díl je jaký...

U motorů jawa a ČZ jde vždy o klikovou hřídel a její ložiska v bloku motoru. Zde motor nejčastěji odchází, takže je z mého pohledu lepší větší kvalita dílů. 


Příklad takové renovace ► GO MOTORU 250/455

motor-cz-250-455---nerusit-uz-spi--d.jpg

Pokud by jste chtěli prokonzultovat možnosti Vaší úpravy motoru pro větší výkon neváhejte zavolat. Možností jak válec či kartery upravit je mnoho a charakteristika výkonu z úpravy vycházející tak může naplňovat ledajaké Vaše představy.

E-mail: stepan.estetic@seznam.cz
Tel: 737 125 868


 

 

Náhledy fotografií ze složky Ostrá úprava válce Jawa 250/559