Jdi na obsah Jdi na menu
 

Problémy ČZ 175/450


Přejít na : Problémy ČZ 250/455
U těchto motorek je potenciálních hrozeb problému celkem málo.
Stejně se ale něco najde.



Válec
U válce na ČZ 175/450 a ČZ 175/450,05 může dojít rovnou ke dvěma problémům.
Typickou "poruchou", která nemá na funkci moc vliv je , ta se dá jednoduše vyrobit z výfukového svodu, kde průměr konce výfukového kolene odpovídá průměru vlisované vložky. Vnější průměr 40 mm. Na výrobu přechodové vložky lze použít buď koleno z motorky 175/450 nebo 250/455 ale i z jawy 250/559. Vložka je jak už zaznělo ve válci nalisovaná. Pokud si tam budeme dávat vlastní vložku, musíme ji tam přes dřevo nebo gumovou paličkou naklepnout. Vložku není špatné  i nějak pojistit proti vypadení, což se většinou dělá žáruvzdornými lepidly. Vložka je ve svém usazení 1 cm a potom další 1,3 cm pokračuje z jejího uložení ven tak, že je 3 mm s přesahem s rovnou plochou konce výfukového svodu z válce. Pokud vložku ve válci nemáme, motorka vrčí hlasitěji a netěsnostmi nám lítá karbon na motor, rám, a všechno co je tzv. na raně.
 Další problém na válci je v podstatě na stejném místě. 
Jde o šroub, který přitahuje výfukové koleno. Tento šroub se často připeče a nejde povolit. 
při povolení jej ukroutíme a velký problém je tu. Vždy je proto ideální namazat šroub vazelínou, aby nebyl kov na kov. Pokud dojde k zalomení šroubu, zkusíme jej po oddělání výfukového kolene poklepat, aby se uvolnil v závitu a pomocí vyřezané drážky pro šroubovák jej zkusíme znovu povolit. Tato snaha je bohužel většinou marná, takže šroub musíme odříznout.
když máme šroub odříznutý, odvrtáme jej vrtákem M4,5 max 5, který nám často spolu s sebou utrhne i původní šroub. Pokud Nám zůstane jen vyvrtaná díra, vememe závitník a začneme dělat závit M6. Když se chytnem přímo do původního závitu akce se povedla na výbornou. 
Bohužel se často nepovede trefit tam, kam potřebujeme, takže někdy uděláme dva závity přes sebe, tím pádem je pevnost spoje pryč. 
Potom máme už jen jedinou možnost, udělat otvor pro závit M8.
Do závitového otvoru můžeme našroubovat opravárenský závit, který nám ze závitu M8 udělá M6. Opravárenský závit vypadá jako pružinka. Tento závit se nám ale z průchozího otvoru může vytočit, takže je ideální jej proti vytočení nějak pojistit.

120.jpg

Klakson
Tento díl na motorce, která dlouho stojí prakticky vždy nefunguje. Je to způsobeno oxidací kontaktů a vnitřních kladívek, která se přestanou chovat jako vodič, nebo se naopak nechtějí odlepit od sebe. 
Jak klakson funguje?
Do klaksonu přivádíme elektrický proud, který nabudí cívku, z které se stane elektromagnet. 
Elektromagnet přitáhne plechovou membránu s kovovým válečkem  a přitom se rozdělí elektrický obvod na kladívkách. Elektromagnet membránu pustí. Tím pádem dojde ke spojení kladívek a opětovnému buzení elektromagnetické cívky. 
Toto neustálé kmitání způsobí troubivý zvuk.  Klakson musí být speciálně zvlášť ukostřen.
Většinou využijeme jednoho vodiče, který již ukostřuje i přední parabolu světla. 
Dotahování středového šroubu na plechové membráně měníme zvuk troubení.

dscn9745.jpg

Otevírání schránek na nářadí a akumulátor
Kdo je zvyklý na otevírací schránky na klíček, ten si u této motorky ušetří starosti s klíčkem.
Co vás ale nepotěší je zkutečnost, že díky tomu, že schránky nejsou zamykací, musíte pokaždé oddělat sedlo.
Sedlo bývá zamykací, takže obě schránky prakticky zamkne.
Staré schránky na klíček se bohužel daly otevřít třeba i šroubovákem, takže tam zámek byl spíše pro srandu králíkům. Vyřešením problému se pouze přidělal problém jiný..
.

dscn9705.jpg

Přední stupačky
U dnešních motorek je běžné, že mají odklápěcí všechny 4 stupačky.
U JAWY a ČZ typu Pérák, kývačka, panelka, sportka a další jsou přední stupačky pevné, takže se při pádu motorky ohnou, popřípadě i ulomí.
Ten kdo často padá jistě rovnání stupačkové trubky a trnů stupačkových gum zná :D
S tímto faktem bohužel nenaděláme nic jiného, než že budeme jezdit, tak aby jsme nepadali :D
Třeba moje stupačková tyč, už na jedné straně musela být svařena, protože byla pádem neopravitelně poškozená.

Normálně jsou stupačkové trubky zasunuty cca 1,5 cm ve středové trubce stupaček, a jsou k sobě pomocí plechů s otvorem přišroubované šroubem M8. 
 

dscn9348.jpg

<< Zpět

Přejít na : Problémy ČZ 250/455