Motor | |
Motor | Dvoudobý, dvoupístový jednoválec, vzduchem chlazený |
Válec vrtání | 2 x 32 mm bez výbrusu |
Zdvyhový objem | 90ccm |
Vnitřní průměr vyůstění výfuku | 24 mm |
Nejmenší vzdálenost pístů | 4,5 mm až 4,3 |
Počt žeber válce | 8 |
Počet kanálů ve válci | 4 sací, dva přefukové a výfukový |
Tloušťka žeber válce | 3 mm |
Výška válce i s vložkou | 160 mm |
Průměr šroubů | 4 x 7 mm |
Přefukové kanály | Vyustěné směrem ke karburátoru |
Hloubka přefukového kanálu | 25 mm s vložkou válce 63 mm |
Spalovací ústrojí | |
Ředění benzínu | 1:25 olejem M2T, Kvalitním olejem 1:35 |
Rozvod směsi | Ovládaný dvěma písty |
Zdvih pístů | 58 mm |
Počet pístních kroužků | 6 |
Počet pístů | 2 |
Kompresní poměr | 1:7,3 |
Spalovací prostor | Společný pro oba písty |
Parametry | |
Převodovka | 3 rychlosti |
poměr 1. převodu | 1: 3,6 |
Poměr 2. převodu | 1: 1,75 |
Poměr 3. převodu | 1: 1 Prímý záběr ( vstup = výstup ) |
Maximální výkon | 3,5 -3,6Hp při 4200Ot/min |
Maximální rychlost | 65Km/h |
Kroutící moment | 0,614 NM |
Průměrná spotřeba | 1,5l na 100Km |
Primární převod | Ozubenými koly |
Poměr zubů ozubení | 19:63 |
Primární převod | Ozubenými koly |
Počet šroubů víka spojky | 6 |
Počet šroubů víka zapalování | 2 |
Počet válečků v ložisku ojnice | 36 |
Počet ložisek na klikovce | 4 |
Počet gufer na klikovce | 2 |
Počet ucpávek na klikovce | 2 |
Počet spojkových lamel | 1947-1949 2 lamely 1949-1951 4 ferodo lamely |
Zahasínáí motoru | 1947-1949 Dekompresorem 1950-1951 odběr jiskry |
Vzdálenost děr držáku motoru | přední 54 mm |
Šířka zadního úchytu motoru | 63 mm |
Šířka motoru | 25 cm |
Váha motoru | ±17Kg ( s náplněmi a bez nich ) |
Karburátor | |
Typ karburátoru | JIKOV 2916 |
Tryska | 65 |
Průměr difuzéru | 16 mm |
Průměr plovákové komory | 32 mm |
Průměr komory pro šoupě | 18 mm |
Jehla šoupěte | Ve středu šoupěte |
Sání | Se zahlým lemem delší než u JIKOV 2914 |
Sytič | Vertikalní nakloněný |
Víko plovákové komory | Celé se šroubuje do prolákové komory |
Přívod paliva | Vertikální stažený mosaznou maticí |
Magneto | |
Střídavý proud | 6V |
Výkon magneta | 20W |
Počet pólů | 6 |
Směr otáčené | Dozadu ( proti směru hodinových ručiček ) |
Průměr magneta | 143 mm |
Výřez pro úsečové pero | 1 nebo 2 |
Váha magneta | 1,80 Kg |
Zapalovací svíčka | Pal Super N7R/N8R (NR17/15Y) |
Vzdálenost elektrod | 0,5 mm |
Seřízení | |
Předstih | 4,5mm |
Vzdálenost kontaktů | 0,3-0,4 mm |
Seřízení provádíme | K zadnímu pístu |
Ostatní parametry | |
Výška, šířka, délka | 910 mm, 730 mm, 1890 mm |
Rozvor | 1240mm |
Rozměry pneumatik | Přední i zadní 2,50 19" |
Tlaky v pneumatikách | Přední 1 Atp Zadní 1,5 Atp |
Maximální zatížení kol | Přední 90 Kg zadní 117 Kg |
Brzdy | Čelisťové půlbubnové 125/20mm |
Obsah nádrže | 7,5l |
Váha motocyklu | 55 Kg a 62,5 Kg s palivem |
Maximální nosnost | 90 Kg |
Přední žárovka | 15 W / 25 W |
Zadní žárovka | 5W |
Rozpis výrobních čísel motorů:
Rok Výroby | Od čísla | Do čísla | Počet kusů |
1947 | 10001 | 10366 | 336 ks |
1948 | 10367 | 22000 | 11 634 ks |
1949 | 22001 | 33000 | 11 000 ks |
1950 | 33001 | 43000 | 10 000 ks |
1951 | 43001 | 47630 | 4 630 ks |
Tabulka Povrchových úprav dílů pro všechny rv. motocyklu Manet M90
Díl | Barva Rv.1947 |
Barva Rv.1948 |
Barva
Rv.1949 |
Barva Rv.1950/51 |
Povrch |
Rám | RAL 1001 | RAL 5025 | RAL 6009 | RAL 3003 | bez linek |
Zadní blatník | RAL 1001 | RAL 5025 | RAL 6009 | RAL 3003 | linky |
Přední blatník | RAL 1001 | RAL 5025 | RAL 6009 | RAL 3003 | linky |
Kryt řetězu | RAL 1001 | RAL 5025 | RAL 6009 | RAL 3003 | linky |
Nádrž | RAL 1001 | RAL 5025 | RAL 6009 | RAL 3003 | linky |
Boky nádrže | RAL 1006 | RAL 9006 | RAL 9006 | Chrom | |
Víko nádrže | RAL 1001 | RAL 5025 | RAL 6009 | RAL 3003 | linky |
Parabola | RAL 1001 | RAL 5025 | RAL 6009 | RAL 3003 | bez linek |
Teleskop | RAL 1001 | RAL 5025 | RAL 6009 | RAL 3003 | bez linek |
Stojan | RAL 1001 | RAL 5025 | RAL 6009 | RAL 3003 | bez linek |
Ráfky |
RAL 9006 |
RAL 9006 |
9006/chrom |
chrom |
bez linek |
U 1948 odstín v Komaxitu
U 1949 je možnost také barvy RAL 6005
PŘEJÍT NA ► Problémy u Manetů