Manet M90 rok výroby 1950
V průběhu čtvrtého výrobního roku došlo k hodně změnám v motoru, ale i celé motorce. Motorové části jednak zmohutněly, ale také došlo k vylepšení převodovky. Motor přišel o dekompresor a byl vylepšen po stránce chlazení. Plechové díly na motorce se uzpůsobyly potřebám tehdejších zákazníků. Již běžně montované otevírací víko na nádrži, bylo jedním z mnoha vychytávek, oproti minulým modelům.
Parabola světla byla připravena na nasazení tachometrů. Za příplatek jste tachometr měli už v roce 1950.
Parabola světla byla připravena na nasazení tachometrů. Za příplatek jste tachometr měli už v roce 1950.
Technický parametry a případné obrázky nebo fotografie
Motor : Průměr vrtání 40mm pro ložiska

Motorová skříň : Klikový mechanizmus 6203 nálitky pro nové řazení

Kryt spojky : Větší tloušťka stěny , vnitřní žebra vybrání pro novou spojku

Válec : Malá nedělená žebra , nedělená výfukový kanálek , čtvercovitý bez příčky

Hlava válce : Vyšší žebra bez dekompresoru

Klikový mechanizmus : Čepy klikového hřídele 17mm

Primární převod : Z1=19, Z2=62 i1,2=3,26

Maximální rychlost : 65 km/h
Spojka : 4 ferodové lamely , 4 tlačné pružiny

Převody : I 28/16x 28/16 II 22/22x 28/16 III přímý záběr
Řazení : Nožní postup aretace rychlostních stupňů bez vracení nebo s vracením řadící páky

Vypínání spojky : Páka rovná bowden tažený horem nad motorem.

Kryt řetězu : spodem prořízlý pro rozetu , prolisované 3 drážky jako vyztužení

Řetězové kolo sekundárního převodu : 18 zubů

Rám
Barva :Tmavě zelená tundra do konce první poloviny roku 1950 potom už červená

Linky : Zlaté
Nádrž : Boky nádrže stříbřenka , hliník nebo chrom , s prolisem = vymalovaný znak

Víko schránky na nářadí : Odklápěcí se šroubem

Náboj zadního kola : Dráty zaháknuté přes díry v přírubě bubnu

Teleskop: Pružinový, tlumený protékáním oleje- vylepšená vnitřní konstrukce.

Sedlo : Tvarované s měkkou vystýlkou

Reflektor : Prodloužený s otvorem na tachometr , otvor zaslepen přepínač světel

Parabola : Na křídlech teleskopu ,sklo bez kočky

Počet míst : jedno
Uchycení zadního kola

Srovnávací tabulka všech let výroby
| Parametr | rv. 1947 | rv.1948 | rv.1949 | rv.1950 | rv.1951 |
| motor, průměr otvorů pro ložiska |
42 mm | 42 mm | 42, 40 mm | 40 mm | 40 mm |
| Ložiska klikového Mechanizmu |
6302 | 6302 | 6302 6203 |
6203 | 6203 |
| Víko spojky | bez žeber | masivnější s žebry |
masivnější s žebry |
masivní s žebry + vybrání |
masivní s žebry + vybrání |
| Válec | malá dělená žebra, výfuk s příčkou |
malá dělená žebra, výfuk s příčkou |
Buď <-- nebo--> |
vetší nedělaná žebra, výfuk s příčkou |
zvětšená nedělená žebra, výfuk bez příčky. |
| Hlava válce | nižší žebra dekompresor |
nižší žebra dekompres |
nižší žebra dekompres |
vyšší, bez dekomp... |
vyšší, bez dekomp... |
| Čepy kliky | 15 mm | 15 mm | 15,17 mm | 17 mm | 17 mm |
| Primární převod |
< a 19:62 | 19:62 | 19:62 | 19:62 | 19:62 |
| Max rychlost | 50 - 65 km/h | 65 km/h | 65 km/h | 65 km/h | 65 km/h |
| Spojka | jedna pružina , 2 lamely |
jedna pružina, 2 lamely |
1 nebo 4 pružiny 2, 4 lamely |
4 pružiny 4 lamely |
4 pružiny 4 lamely |
| Převody | 28/16x28/16 22/22x28/16 přímý záběr |
stejné | stejné | stejné | stejné |
| Řazení | ruční, nožní bez vracení řadící páky |
nožní, bez vracení řadící páky |
nožní, bez vracení radící páky |
nožní, bez vracení... |
nožní s vracením páky |
| Vypínání spojky |
spodem, páka lomená |
spodem, páka lomená |
spodem, vrchem, páka lomená, rovná |
Vrchem, páka spojky rovná |
vrchem, páka spojky rovná |
| Kryt řetězu | bez prolisu spodem rovný |
bez prolisů spodem rovný |
s prolisy spodem vykrojený |
s prolisy spodem vykrojený |
s prolisy spodem vykrojený |
| Výstupní kolečko |
14, 18 z | 18 zubů | 18 z | 18 z | 18 z |
| Barva motorky | xxxxxxxxxxx | xxxxxxxxxx | xxxxxxxxx | xxxxxxxx | xxxxxxxx |
| Linkování | červeně | červeně | zlatě | zlatě | zlatě |
| Boky nádrže | stříbřenka hliník vodotisk |
stříbřenka hliník vodotisk |
stříbřenka hliník vodotisk, chrom a vyražený znak |
stříbrná, hliník, chrom vyražený znak |
stříbrná, hliník, chrom vyražený znak |
| Víko nádrže | vysouvací | vysouvací | vysouvací na pantu |
na pantu |
na pantu |
| Náboj zadního kola |
dráty uchyceny v brzdovém bubnu |
dráty uchyceny v brzdovém bubnu |
v bubnu nebo přírubě bubnu |
dráty uchyceny v přírubě bubnu |
v přírubě bubnu |
| Teleskop | pružinový tlumený protékáním oleje |
pružinový, tlumený olejem |
pružinový, tlumený olejem |
lepší vnitřní kon- strukce |
lepší vnitřní kon- strukce |
| Sedlo | ploché tvrdší vystýlka |
ploché tvrdší vystýlka |
ploché, tvrdší, či tvarované měkčí |
tvaro- vané, měkčí |
tvaro- vané, měkčí |
| Reflektor | malý, přepínač dálkového světla |
malý, přepínač dálkového světla |
malý, přepínač dálkového světla |
prodlou- žený, záslepka tacho... |
delší záslepka tacho, či tacho... |
| Parabola na | pásovinách | pásovinách | pásovin... | teleskopu | teleskopu |
| Počet míst | jedno | jedno | jedno | jedno | jedno |
| Uchycení zadního kola |
skrz rám |
skrz rám |
skrz rám |
proti rámu |
proti rámu |
Náhledy fotografií ze složky Manet rv. 1950 a 1951



