Manet M90 rok výroby 1950
V průběhu čtvrtého výrobního roku došlo k hodně změnám v motoru, ale i celé motorce. Motorové části jednak zmohutněly, ale také došlo k vylepšení převodovky. Motor přišel o dekompresor a byl vylepšen po stránce chlazení. Plechové díly na motorce se uzpůsobyly potřebám tehdejších zákazníků. Již běžně montované otevírací víko na nádrži, bylo jedním z mnoha vychytávek, oproti minulým modelům.
Parabola světla byla připravena na nasazení tachometrů. Za příplatek jste tachometr měli už v roce 1950.
Parabola světla byla připravena na nasazení tachometrů. Za příplatek jste tachometr měli už v roce 1950.
Technický parametry a případné obrázky nebo fotografie
Motor : Průměr vrtání 40mm pro ložiska
Motorová skříň : Klikový mechanizmus 6203 nálitky pro nové řazení
Kryt spojky : Větší tloušťka stěny , vnitřní žebra vybrání pro novou spojku
Válec : Malá nedělená žebra , nedělená výfukový kanálek , čtvercovitý bez příčky
Hlava válce : Vyšší žebra bez dekompresoru
Klikový mechanizmus : Čepy klikového hřídele 17mm
Primární převod : Z1=19, Z2=62 i1,2=3,26
Maximální rychlost : 65 km/h
Spojka : 4 ferodové lamely , 4 tlačné pružiny
Převody : I 28/16x 28/16 II 22/22x 28/16 III přímý záběr
Řazení : Nožní postup aretace rychlostních stupňů bez vracení nebo s vracením řadící páky
Vypínání spojky : Páka rovná bowden tažený horem nad motorem.
Kryt řetězu : spodem prořízlý pro rozetu , prolisované 3 drážky jako vyztužení
Řetězové kolo sekundárního převodu : 18 zubů
Rám
Barva :Tmavě zelená tundra do konce první poloviny roku 1950 potom už červená
Linky : Zlaté
Nádrž : Boky nádrže stříbřenka , hliník nebo chrom , s prolisem = vymalovaný znak
Víko schránky na nářadí : Odklápěcí se šroubem
Náboj zadního kola : Dráty zaháknuté přes díry v přírubě bubnu
Teleskop: Pružinový, tlumený protékáním oleje- vylepšená vnitřní konstrukce.
Sedlo : Tvarované s měkkou vystýlkou
Reflektor : Prodloužený s otvorem na tachometr , otvor zaslepen přepínač světel
Parabola : Na křídlech teleskopu ,sklo bez kočky
Počet míst : jedno
Uchycení zadního kola
Srovnávací tabulka všech let výroby
Parametr | rv. 1947 | rv.1948 | rv.1949 | rv.1950 | rv.1951 |
motor, průměr otvorů pro ložiska |
42 mm | 42 mm | 42, 40 mm | 40 mm | 40 mm |
Ložiska klikového Mechanizmu |
6302 | 6302 | 6302 6203 |
6203 | 6203 |
Víko spojky | bez žeber | masivnější s žebry |
masivnější s žebry |
masivní s žebry + vybrání |
masivní s žebry + vybrání |
Válec | malá dělená žebra, výfuk s příčkou |
malá dělená žebra, výfuk s příčkou |
Buď <-- nebo--> |
vetší nedělaná žebra, výfuk s příčkou |
zvětšená nedělená žebra, výfuk bez příčky. |
Hlava válce | nižší žebra dekompresor |
nižší žebra dekompres |
nižší žebra dekompres |
vyšší, bez dekomp... |
vyšší, bez dekomp... |
Čepy kliky | 15 mm | 15 mm | 15,17 mm | 17 mm | 17 mm |
Primární převod |
< a 19:62 | 19:62 | 19:62 | 19:62 | 19:62 |
Max rychlost | 50 - 65 km/h | 65 km/h | 65 km/h | 65 km/h | 65 km/h |
Spojka | jedna pružina , 2 lamely |
jedna pružina, 2 lamely |
1 nebo 4 pružiny 2, 4 lamely |
4 pružiny 4 lamely |
4 pružiny 4 lamely |
Převody | 28/16x28/16 22/22x28/16 přímý záběr |
stejné | stejné | stejné | stejné |
Řazení | ruční, nožní bez vracení řadící páky |
nožní, bez vracení řadící páky |
nožní, bez vracení radící páky |
nožní, bez vracení... |
nožní s vracením páky |
Vypínání spojky |
spodem, páka lomená |
spodem, páka lomená |
spodem, vrchem, páka lomená, rovná |
Vrchem, páka spojky rovná |
vrchem, páka spojky rovná |
Kryt řetězu | bez prolisu spodem rovný |
bez prolisů spodem rovný |
s prolisy spodem vykrojený |
s prolisy spodem vykrojený |
s prolisy spodem vykrojený |
Výstupní kolečko |
14, 18 z | 18 zubů | 18 z | 18 z | 18 z |
Barva motorky | xxxxxxxxxxx | xxxxxxxxxx | xxxxxxxxx | xxxxxxxx | xxxxxxxx |
Linkování | červeně | červeně | zlatě | zlatě | zlatě |
Boky nádrže | stříbřenka hliník vodotisk |
stříbřenka hliník vodotisk |
stříbřenka hliník vodotisk, chrom a vyražený znak |
stříbrná, hliník, chrom vyražený znak |
stříbrná, hliník, chrom vyražený znak |
Víko nádrže | vysouvací | vysouvací | vysouvací na pantu |
na pantu |
na pantu |
Náboj zadního kola |
dráty uchyceny v brzdovém bubnu |
dráty uchyceny v brzdovém bubnu |
v bubnu nebo přírubě bubnu |
dráty uchyceny v přírubě bubnu |
v přírubě bubnu |
Teleskop | pružinový tlumený protékáním oleje |
pružinový, tlumený olejem |
pružinový, tlumený olejem |
lepší vnitřní kon- strukce |
lepší vnitřní kon- strukce |
Sedlo | ploché tvrdší vystýlka |
ploché tvrdší vystýlka |
ploché, tvrdší, či tvarované měkčí |
tvaro- vané, měkčí |
tvaro- vané, měkčí |
Reflektor | malý, přepínač dálkového světla |
malý, přepínač dálkového světla |
malý, přepínač dálkového světla |
prodlou- žený, záslepka tacho... |
delší záslepka tacho, či tacho... |
Parabola na | pásovinách | pásovinách | pásovin... | teleskopu | teleskopu |
Počet míst | jedno | jedno | jedno | jedno | jedno |
Uchycení zadního kola |
skrz rám |
skrz rám |
skrz rám |
proti rámu |
proti rámu |
Náhledy fotografií ze složky Manet rv. 1950 a 1951