Jdi na obsah Jdi na menu
 

Manet M90 rok výroby 1950
 
V průběhu čtvrtého výrobního roku došlo k hodně změnám v motoru, ale i celé motorce. Motorové části jednak zmohutněly, ale také došlo k vylepšení převodovky. Motor přišel o dekompresor a byl vylepšen po stránce chlazení. Plechové díly na motorce se uzpůsobyly potřebám tehdejších zákazníků. Již běžně montované otevírací víko na nádrži, bylo jedním z mnoha vychytávek, oproti minulým modelům.
Parabola světla byla připravena na nasazení tachometrů. Za příplatek jste tachometr měli už v roce 1950.
 
Technický parametry a případné obrázky nebo fotografie
 
Motor : Průměr vrtání 40mm pro ložiska

vrtani-pro-loziska.png

Motorová skříň : Klikový mechanizmus 6203 nálitky pro nové řazení 

loziska-motorove-skrine.png

Kryt spojky : Větší tloušťka stěny , vnitřní žebra vybrání pro novou spojku  

dscn8528.jpg

Válec : Malá nedělená žebra , nedělená výfukový kanálek , čtvercovitý bez příčky

nedelena-zebra.png

Hlava válce : Vyšší žebra bez dekompresoru 

vyzsi-zebra.png

Klikový mechanizmus : Čepy klikového hřídele 17mm

klikovy-hridel-manet-m90-----kopie.png

Primární převod : Z1=19,  Z2=62  i1,2=3,26

dscn8523.jpg

Maximální rychlost : 65 km/h
Spojka : 4 ferodové lamely , 4 tlačné pružiny

dscn8526.jpg

Převody : I 28/16x 28/16   II 22/22x 28/16 III přímý záběr
Řazení : Nožní postup aretace rychlostních stupňů bez vracení nebo s vracením řadící páky

nozni-razeni.png

Vypínání spojky : Páka rovná bowden  tažený  horem nad motorem.

horni-spojka.jpg

Kryt řetězu : spodem prořízlý pro rozetu , prolisované 3 drážky jako vyztužení

kryt-retezu-1949--1951.png

Řetězové kolo sekundárního převodu : 18 zubů

sekundarni-prevod-----kopie.png

Rám
Barva :Tmavě zelená tundra do konce první poloviny roku 1950  potom už červená

zeleny-manet-----kopie.png

Linky : Zlaté
Nádrž : Boky nádrže stříbřenka , hliník nebo chrom  , s prolisem = vymalovaný znak

nadrz-1950-1951.png

Víko schránky na nářadí : Odklápěcí se šroubem 

odklapeci-nadrz-s-pantem-cervena.png

Náboj zadního kola : Dráty zaháknuté přes díry v přírubě bubnu 

brzdovy-buben.-c2.png

Teleskop: Pružinový, tlumený protékáním oleje- vylepšená vnitřní konstrukce.

tlumic-perovani-manet-m90.png

Sedlo : Tvarované s měkkou vystýlkou

189.jpg

Reflektor : Prodloužený s otvorem na tachometr , otvor zaslepen přepínač světel 

parabola-1950.png

Parabola : Na křídlech teleskopu ,sklo bez kočky

uchyceni-paraboly-1950-1951.png

Počet míst : jedno
Uchycení zadního kola
uchyceni-zadniho-kola.png

Srovnávací tabulka všech let výroby 

 Parametr  rv. 1947  rv.1948  rv.1949  rv.1950  rv.1951
 motor,   průměr
 otvorů pro 
 ložiska
 42 mm  42 mm  42, 40 mm  40 mm  40 mm
 Ložiska
 klikového 
 Mechanizmu
 6302  6302  6302
 6203
 6203  6203
 Víko spojky  bez žeber  masivnější
 s žebry
 masivnější
 s žebry
 masivní
 s žebry +
 vybrání
masivní
 s žebry +
 vybrání
 Válec  malá dělená
 žebra, výfuk
 s příčkou
 malá
 dělená
 žebra,
 výfuk
 s příčkou
      Buď 
<-- nebo-->
 vetší 
 nedělaná
 žebra, 
 výfuk s
 příčkou
 zvětšená
 nedělená
 žebra,
 výfuk bez
 příčky.
 Hlava válce  nižší žebra
 dekompresor
 nižší žebra
 dekompres
 nižší žebra
 dekompres
 vyšší, bez
 dekomp...
 vyšší, bez
 dekomp...
 Čepy kliky  15 mm  15 mm  15,17 mm  17 mm  17 mm
 Primární 
 převod
 < a 19:62  19:62  19:62  19:62  19:62
 Max   rychlost   50 - 65 km/h  65 km/h  65 km/h  65 km/h  65 km/h
 Spojka   jedna 
 pružina , 
 2 lamely  
 jedna
 pružina, 
 2 lamely
 1 nebo 4
 pružiny
 2, 4 lamely
4 pružiny
4 lamely
 4 pružiny
 4 lamely
 Převody   28/16x28/16
 22/22x28/16
 přímý záběr
 stejné  stejné  stejné  stejné
 Řazení   ruční, nožní
 bez vracení
 řadící páky
 nožní, bez 
 vracení
 řadící páky
 nožní, bez
 vracení 
 radící páky
 nožní,
 bez 
 vracení...
 nožní s
 vracením
 páky
 Vypínání
 spojky
 spodem,
 páka 
 lomená
 spodem,
 páka 
 lomená
 spodem,
 vrchem,
 páka 
 lomená,
 rovná 
 Vrchem,
 páka
 spojky
 rovná
 vrchem,
 páka 
 spojky
 rovná
 Kryt řetězu  bez prolisu
 spodem 
 rovný
 bez prolisů
 spodem
 rovný
 s prolisy
 spodem 
 vykrojený
 s prolisy
 spodem 
 vykrojený
 s prolisy
 spodem
 vykrojený
 Výstupní
 kolečko
 14, 18 z  18 zubů  18 z  18 z  18 z
 Barva motorky   xxxxxxxxxxx  xxxxxxxxxx  xxxxxxxxx  xxxxxxxx  xxxxxxxx
 Linkování  červeně  červeně  zlatě  zlatě  zlatě
 Boky nádrže  stříbřenka
 hliník
 vodotisk
 stříbřenka
 hliník
 vodotisk
 stříbřenka
 hliník
 vodotisk,
 chrom a
 vyražený
 znak
 stříbrná,
 hliník, 
 chrom
 vyražený 
 znak
stříbrná,
 hliník, 
 chrom
 vyražený 
 znak
 Víko nádrže  vysouvací  vysouvací  vysouvací
 na pantu
 na
 pantu
 na 
 pantu 
 Náboj zadního
 kola
 dráty 
 uchyceny
 v brzdovém
 bubnu
 dráty 
 uchyceny
 
v
 brzdovém

 bubnu
 v bubnu
 nebo 
 přírubě
 bubnu
 dráty
 uchyceny
 v přírubě
 bubnu
 v 
 přírubě
 bubnu
 Teleskop   pružinový
 tlumený
 protékáním
 oleje
 pružinový,
 tlumený
 olejem
 pružinový,
 tlumený
 olejem
 lepší 
 vnitřní
 kon-
 strukce
 lepší 
 vnitřní
 kon-
 strukce
 Sedlo  ploché
 tvrdší
 vystýlka
 ploché
 tvrdší
 vystýlka
 ploché,
 tvrdší, či
 tvarované
 měkčí
 tvaro-
 vané,
 měkčí
 
 tvaro-
 vané,
 měkčí
 Reflektor  malý, 
 přepínač
 dálkového
 světla
 malý, 
 přepínač
 dálkového
 světla
 malý, 
 přepínač
 dálkového
 světla
 prodlou-
 žený,
 záslepka
 tacho...
delší
záslepka
tacho, či
tacho...
 Parabola na  pásovinách  pásovinách  pásovin...  teleskopu  teleskopu
 Počet míst   jedno  jedno  jedno  jedno  jedno
 Uchycení 
 zadního kola
 skrz
 rám
 skrz
 rám 
 skrz
 rám
 proti
 rámu
 proti
 rámu
 
 

Náhledy fotografií ze složky Manet rv. 1950 a 1951