Jdi na obsah Jdi na menu
 

Jak správně zabalit díly do krabice,
aby se jim nic nestalo

Jistě to každý zná. Uděláme pro to snad maximum a náš válec i přes to přepravu nepřežije ve zdraví a vrátí se nám s ulomenými žebry a podobně. Nejen u válců, ale i u karterů, či hlav válců může dojít k poškození při přepravě, proto je potřeba díly balit co nejvíce důkladně a svědomitě. A my si nyní napíšeme jak na to, aby náš válec nedopadl třeba takto:

dsc09937.jpg

Tři zásady bezpečné přepravy
1) díl se v krabici ani nehne
2) díl se nedotýká stěny krabice
3) díl se nedotýká jiných dílů v krabici

 

Zabalení kulatého válce
Hlavní chybou, kterou snadno udělá v dobré víře každý je položit válec horní stranou na dno krabice s domněním, že vložka válce, která mírně ční nad horní žebro válec ochrání. Bohužel tomu tak opravdu není Pod první žebra válce ja tak potřeba nastlat minimálně 5 cm zmačkaných papíru, nebo 2 cm vrstev kartonu, nebo bublinkovou folii, taktéž alespoň v síle 3 cm. Ovšem nejlépe se osvědčuje buď zmačkaná novinový papír, nebo molitan o tloušťce 3 cm a více.  Z boku válce už takové nebezpečí nehrozí, ale i tak je potřeba válec obložit ze všech stran,opět alespoň dvěma centimetry zmačkaného papíru. Nejlepší ovšem je,válec zabalit do bublinkové fólie, tak aby kolem něj vznikla vrstva zhruba jednoho centimetru a potom ještě vystlat ze všech stran papírem. Pokud jde o vložku válce, která ční z žeber, tak zde je taktéž zapotřebí dbát bezpečného odstupu od stěny krabice, aby nedošlo k poškození válce. 

Pokud v krabici přepravujeme 2 a více válců, tak se zajisté vyvarujeme zasouvání žeber jednoho válce do druhého, abychom ušetřili místo. Válce by měly být ideálně opět obalené bublinkovou fólií a zvlášť, vystlané zmačkaným papírem. Nejlepší je do jedné veliké krabice vystlané papírem dát dvě menší a do každé dát válec opět do vystýlky. To platí u kulatých válců, které pokládáme horním žebrem ke dnu krabice. 

 

Zabalení hranatého válce
U hranatých válců motoru 487 a 477 je možnost dát válec do krabice na bok. Díky tomuto uložení se zamezí tlaku na žebra, který by na délce žeber mohl způsobit prasknutí. U kulatých žeber to takto nefunguje, protože se neopřou celou délkou stěny. Hranatý válec, tak položíme na bok a opět ho obesteleme papírem, tak aby byl v krabici odpružený ze všech stran. Důležité je, aby se válec v krabici nepřevracel. Pokud se válec převrátí a opře se vložkou o dno krabice, tak je vše špatně a hrozí poškození jak žeber, tak i vložky válce, při opravdu silném úderu.  Válec tedy musí být opravdu kvalitně vystlán a to tak, aby se v zabalené krabici ani nehnul.  

Zabalení válců na motocykl Jawa 350
U jawy 350, je ideální položit oba válce naležato s tím, že jsou vložkami proti sobě. Mezi vložky se pak vloží 3 vrstvy kartonu a válce jsou podloženy z jejich rovné strany taktéž silnou vrstvou kartonu. Zbylý prostor se vyloží zmačkaným papírem, tak, aby se válce po zavření krabice, nemohly pohybovat. Obrázek před vycpáním zmačkaným papírem.

dsc09911.jpg

Umístění pístu v krabici
Pokud posíláme válec a záleží nám na tom, aby se nám i píst vrátil v pořádku, tak je nejlepší umístit jej do válce. Proti pohybu se potom zajistí pístním kroužkem nad a pod pístem. Samozřejmě je také i možnost nasadit do válce píst osazený kroužky, stejně jako se to dělá při skládání motoru. Pokud nám na pístu nezáleží, tak ho můžeme dát do krabice téměř jakkoli a kamkoli. díky dobrému tvaru, malé velikosti a velké pevnosti se písty při přepravě téměř nikdy nezničí, ale je lepší dát si pozor, alespoň na jeho spodní část, kde je k poškození nejnáchylnější.

 

Zabalení bloků motoru
Pokud posíláme bloky motoru, tak je pro přepravu ideální bloky sešroubovat k sobě, nebo alespoň secvaknout na středící trubičky. Tím se eliminuje možnost poškození styčných ploch. Z bloků je dobré odmontovat nejen radící kulisu, ale i svorníky pro válec a ty dát bokem. Demontáží svorníků válce předejdeme ohnutí, či vylomení závitových tyčí z bloků motoru a dalším tomu podobným nehezkým věcem. Pokud dohromady s bloky motoru posíláme ještě něco, tak dbáme na to, aby se díly o sebe netřely. Při přepravě může díl s ostrou hranou svými pohyby udělat velmi nehezkou rýhu na bloku motoru, či mu olámat žebra, nebo jej jakkoli jinak poškodit. Bloky motoru je tedy taktéž třeba chránit vycpáním zmačkaným papírem, bublinkovou fólií a dbát na to, aby se bloky motoru nikde nedotýkaly stěny krabice. Někdy se stane, že se narazí dosedací plocha pro víko spojky, a to již nejde pořádně zatěsnit a podobně. Je to potom zbytečná škoda. 

Zabalení hlavy válce
Hlava válce je jediný díl, který opravdu s klidným svědomím můžeme položit jeho spodní částí na dno krabice, protože poškození téměř vůbec nehrozí. I tak je ale vždy lepší i pod hlavou válce nějakou vystýlku mít. Z boku válce je vystýlka velmi důležitá a nahoře nad žebry samozřejmě také. V závitu svíčky, můžeme nechat svíčku zašroubovanou. Ta nám žebra z vrchní strany ochrání před přímým nárazem. Pokud svíčku nemáme, tak o to více dbáme dobrého vycpání krabice. Svíčka, pokud se nechá v hlavě válce, musí být dotažená, aby nedržela jenom za pár závitů a tím při možném nárazu nemohla poškodit závit v hlavě. 

Co by mělo být na, nebo v krabici, kromě dílů
Pokud posíláme krabici s díly někomu, a chceme aby s dílem něco dělal, tak je hlavní do Balíku napsat.

1) Svoje telefonní číslo, či jiný kontaktní údaj - pro domluvu
2) Co chci a jak to chci
3) Co jsem poslal, a co chci aby se mi vrátilo
 

 

Náhledy fotografií ze složky ZAKÁZKOVÉ MOTO