Popis renovace
Popis renovace Maneta M90
Problémy u Manetů M90 ZDE
Tento příběh začíná již v roce 1949, kdy si můj pradědeček Štěpán koupil Maneta. Dle všech mně dodaných informací jezdil asi 8 let, potom si pradědeček koupil Jawu 250 kývačku. Od roku 1957 byl Manet uschován a neježděn.
Když pradědeček umřel maneta jeho syn - můj dědeček Libor posbíral a odnesl na půdu do stodoly. Manet se dal na půdu již bez některých dílů, třeba výfuku , karburátoru , krytu řetězu atd.
Když se synové začali zajímat o to, co je na půdě, maneta ještě jednou na tři dny probrali k životu. Potom zhruba od roku 1987, zůstal na půdě nepovšimnut celých 24 let .
V roce 2011
Jsem na půdu vylezl já.
Maneta jsem našel složeného bez kol, karburátoru , krytu řetězu , celého výfuku a dalších drobností. O manetovi jsem věděl již delší dobu, ale nikdy mě nenapadlo, že by to mohla být motorka, co třeba někdy pojede. Manet mě na půdě vždy fascinoval, chodíval jsem se na něj dívat, když jsem dělal tajné průzkumy na půdě. Manet stál u zdi, pod vrstvami prachu a z motoru bez víka zapalování trčely dráty, také neměl nasazený přední blatník. Když jsem se na Maneta ze srandy posadil, došlo mě, že jej musím renovovat. Ten pocit byl dokonalý.
V létě roku 2011 dne 28.srpna
Jsem se odhodlal, že maneta sundám z půdy. Se sundáním motorky z půdy mě pomáhal Bratranec Martin, který ve svém malém věku dokázal udržet celou motorku, než jsem ji mohl převzít já.Započal jsem pátrací akci po dílech co chyběly. Hodně dlouho jsem nic nenašel. Na internet jsem vkládal inzeráty, že koupím: Kola, karburátor atd. Když tu se stala ta věc: Vzal jsem na půdu lampičku a procházel se po ní, za dveřmi opřenými o zeď jsem nalezl obě kola .
V létě jsem obě kola také nafoukl a jsou doposud tvrdé ( je zima), člověk až žasne, že takto stará guma udrží vzduch půl roku. No další díly jsem už bohužel nenašel. Takto motorka vypadala po sundání z půdy. Oproti nálezovému stavu jsem z ní ale sundal motor a zadní blatník.
V září
Začal investovat: V Ivančicích jsem si koupil ložiska do kol a osky z pionýra s domněním, že budou stejné ( nebyly )
Ložiska mě i s oskami vyšly na 200 kč .
10.října
Pořídil jsem si nový karburátor ze skladů jawa v Tišnově za 1200 Kč. Karburátor jsem koupil Jikov 2914 i přes to, že má být 2916, protože mezi těmito karburátory je jen rozdíl v přívodu paliva a průměru difuzoru. Karburátor stál šílené peníze , ale to mě nevadí, protože budu kupovat originál Jikov 2916 a ten stávající prodejci vrátím .
15.Listopadu
Koupil jsem si přes internet repliku výfukového kolena za 1000 kč včetně dopravy.
Týden před vánoci
Naskytla se mi možnost odvést motor na GO do vesnice Oldříš .
V této vesnici mi pán udělá GO vymění mi všechna ložiska , spojku, zapalovní, motor také krásně naleští.
( ilustrační foto mého druhého motoru )
Vánoce 2011
Vánoce mi přinesly dost věcí, které jsem potřeboval.
Koncovku výfuku za 2000 Kč, lanka za 300kč a pružinu sedla 600Kč
Ježíšku, děkuji.
Týden po vánocích
Jedu pro motor - v motoru jsou vyměněny, všechna ložiska a klikovka je dolisovaná, aby se snížily vůle v čepu ojnice . V motoru byl otočený píst a nemohla do něj jít elektrika, protože tam byla špatná propojka k vysokonapěťovému káblu.
1.1 2012
Manet slaví 63.narozeniny
4.1.2012
Přišly mi osky do kol .
13.1.2012
Vyrobil jsem si táhlo brzdy.
18.1.2012
Značka na přední blatník a prachovky do kol 200 kč
20.1.2012
kryt řetězu za 985 Kč
2.2.2012
Koupil jsem řetěz 112 článků (ale byl krátký :D, musel jsem přidat asi 6 článků)
6.2.2012
Vyrobil jsem držák výfuku
23.2.2012
Rozšroubování přední vidlice
24.2.2012
Nové stupačky
5.3.2012
Koupil jsem stupačkové trny a gumy stupaček za 320kč
9.3.2012
Můj hodný tatínek mě krásně přivařil stupačky a držák výfuku
10.3.2012
Také mě odvezl i se všemi díly do lakovny v Dolní Lhotě
14.3.2012
Manet se vrátil z opískování - zjistilo se, že mám nádrž jako cedník
19.3.2012
Manet je v základovém laku.
8.4.2012
Nalakované díly mám konečně doma , Lakování mě platil tatínek stálo 6800 Kč také jsem nechal přečalounit sedlo to vyšlo na 540kč. Začínám skládat hned druhý den. Se skládáním Maneta mi pomáhal kamarád Martin z Brna, díky kterému to šlo rychle od ruky.
20.4.2012
Šel jsem si do Štěpánovic pro nově vypletená kola chromem za 1400Kč
22.4.2012
Zapojování elektroinstalace
4.5.2012
Pláště a duše za 900 Kč , nasadil jsem přední kolo.
23.5.2012
Vodotisk za 300kč
6.8.2012
Nádrž i s vodotiskem namontovaná na motorce- je to krása!
8.8. 2012
Složení krutirutu a vyvrtání lepšího průchodu pro bowden plynu .
16.8.2012
Dodělal jsem si pájkou bovden na dekompresor.
28.8.2012
Zapojil jsem si elektriku až do motoru
4.9.2012
MANET JEDE!
Potom už vychytávám jen drobnosti
( jsem si myslel, že to budou drobnosti :D )
11.9.2012
Mi radost překazila velmi zlá událost, do mé šíleně moc vyrezlé nádrže se opět udělaly díry, je jich hned několik jsou v oblasti ve předu , kde ani nádrž nezavařovali. Benzín jimi natéká pod lak a přes ten prosakuje a kape ven . Zkrátka tragédie .
14.9.2012
Vyměnil jsem brzdové obložení
1.10.2012
Kupuji novou nádrž , je dost dobitá, ale není vůbec vyrezlá. Za 470,-Kč i s dopravou .
V zápětí ji poslal na vylití kaučukem a vyklepání promáčklin.
5.10.2012
Koupil jsem přes internet vodotisk - 150,-Kč (dostal jsem se známosti slevu)
18.11.2012
Přišla mě nádrž po vylití a vyklepání. Nádrže je i vykytovaná takže v lakovně kam ji opět hned posílám ji jen dokytují, nalakují a nalepí vodotisk .
12.12.2012
Nádrž v laku čeká na nalepení vodotisku ( je v lakovně )
1.1.2013
Manet slaví 64 let
21.1.2013
Nádrž mám doma , ale přišla bez nalepeného vodotisku . Tento problém mě ale vůbec nevadí, protože vodotisk nechám spolu s SPZ polepit u mé tety . Na SPZ chci dát nápis MANET M90 a z druhé strany 1949.
25.1.2013
Nádrž je na polepení vodotiskem a SPZ bude v lakovně komaxitem nabarvená a poté na ni budou dány písmena a číslice .
15.2.2013
Konečně jsem si pořídil originál karburátor, přišel mi ale bez matice přívodu paliva. Odesílatel mě ujišťoval, že je karburátor kompletní a já mu bohužel věřil. Proto upozorňuji, že na světě je hromada lidí co vás chtějí okrást a oškubat. Matici mám připravenou na výrobu u jednoho sustružníka. Očekávám cenu zhruba 100 - 150 Kč.
28.2.2013.
Nechal jsem vyrobit matici přívodu paliva na karburátor. Hotová bude asi už zítra.
Nechal jsem vyrobit matici přívodu paliva na karburátor. Hotová bude asi už zítra.
1.3.2013
Nová matice na karburátor JIKOV 2916, za 140Kč
10.3.2013
Nalepení vodotisku a nalepení ochranné fólie na nádrž, nádhera.
11.3.2013
Nasazení nové nádrže na maneta
Nasazení nové nádrže na maneta
23.3.2013
Našroubování palivového kohoutu a nasazení nového karburátoru JIKOV 2916.
Našroubování palivového kohoutu a nasazení nového karburátoru JIKOV 2916.
29.4.2013
SPZ v komaxitu + číslice a písmena
3.5.2013
Nasazení SPZ na motorku.
( v pozadí moji další mazlíci a kamarádův mustang )
Zde vidíte přehled průběhu renovace v tabulce
Datum pořízení a druh opravy
Na spoustu dílů mám KONTAKT
Datum pořízení | Co se pořizovalo |
8.11.2011 | Koleno výfuku |
24.12.2011 | Koncovka výfuku |
24.12.2011 | Bowdeny |
24.12.2011 | Pružina sedla |
28.12.2011 | GO motoru |
4.1.2012 | Originál osky kol |
18.1.2012 | SPZ a 4 prachovky do kol |
20.1.2012 | Kryt řetězu |
31.1.2012 | Kryt rutikrutu, filtr, hadička |
1.2.2012 | Guma řadící páky |
2.2.2012 | Řetěz |
15.2.2012 | Šroubky a matičky, žárovky |
17.2.2012 | Šroubky, matičky, podložky |
26.2.2012 | Stupačková tyč |
5.3.2012 | Trny a gumy stupaček |
8.4.2012 | Lak, pískování, linky |
8.4.2012 | Přečalounění sedla |
20.4.2012 | Vypletení kol |
4.5.2012 | Pláště |
4.5.2012 | Duše |
14.5.2012 | Guma zadní brzdy |
23.5.2012 | Vodotisk na nádrž |
20.7.2012 | Kryt rámu (proti obití laku) |
9.8.2012 | Kryty ložisek kol a barva |
4.9.2012 | Seřízení motoru |
11.9.2012 | Brzdové obložení |
1.10.2012 | Nádrž č.2 |
5.10.2012 | Vodotisk č.2 |
18.11.2012 | Vyklepání, vylití kaučukem |
21.1.2013 | Lak na nádrž |
15.2.2013 | Karburátor JIKOV 2916 |
1.3.2013 | Matice na Karburátor |
13.10.2013 | Zapalovací cívka |