Jdi na obsah Jdi na menu
 

Problémy ČZ 250/455

ČZ 250/455 byla výrazně výkonnější verzí motocyklu objemové řady 175 ccm. Motor byl posílen pouze na klikové hřídeli, jinak vše zůstalo pevnostně shodné se 175ccm. Motor má větší vrtání, větší zdvih pístu, větší kanály a také podstatně větší otvory pro ložiska klikové hřídele.Takže je bohužel logicky jasné, že díly, které jsou v motoru 250 použity i z nižších modelových řad, musely pochopitelně více trpět.

S čím tedy mohou být problémy ?

Spojka
Spojka shodná s 250/455 se montovala i do modelových řad 125ccm, což mluví za své. Spojka při dobrém zacházení vydrží jakýkoliv výkon, ale nevydrží obsluhu, která neví jak tato relativně malá spojka vlastně funguje. Při každém zmáčknutí spojky oddalujeme lamely od mezilamelových plechů a tím spojku rozpojíme. Pokud ale po zařazení dalšího rychlostního stupně ideálně ještě přes plyn pustíme prudce spojku, lamely a mezilamelové plechy se prudce rozběhnou ve své vůli v koších proti jejich stěnám a vysekávají do stěn spojkových košů důlky. Tyto důlky potom zabraňují optimálnímu odstupování lamel od plechů, při zmáčknutí spojky a dochází pouze k částečnému rozepnutí, tím pádem k následnému ničení převodovky.
Tímto nešetrným zacházením zničíme oba spojkové koše. Jak vnější, tak i ten vnitřní. Cena nových je poměrně závratná a bohužel moc nevěřím jejich kvalitě.

obrázek, opravdu ,,mrtvého,, spojkového koše

spojkovy-kos.png

Kartery
Nevím jestli jde přímo o nevýhodu způsobenou možným poddimenzováním bloku motoru, ale u ČZ 250/455 i přes posílení a zvětšení velikosti otvorů pro ložiska dochází často k tomu, že ložiska vlivem velkých sil v bloku motoru pořádně nedrží.
Motor prostě dostává opravdu hodně zabrat, a když někdo nevymění zavčas odcházející ložiska třeba na klikové hřídeli, tak potom díky klepání dojde k "vybití" uložení pro ložiska a ta tam potom následně pořádně nedrží. Spolu s uvolněním ložisek se také podstatně zvyšuje hlučnost motoru a to je dalším nežádoucím jevem.

Jak to opravit? ZDE


Rám
Rámu už je pro motor 250 ccm možná poněkud poddimenzován, a tak jsem se aspoň já setkal s pár případy, kde se přední držák motoru ulomil od rámu. Také je potřeba mít správný rám, protože některé rámy mají vzpěru k hlavě motoru, která snižuje vibrace. Ty rámy, které tuto vzpěru nemají, jsou trochu pozměněné, aby motor s motorkou tolik nevibroval, ale nutno se zmínit o tom, že bez vzpěry je to katastrofa. Vzpěry jsou u všech modelů De-luxe a modelech 475 a 485.

Startování
Někdy bývá problém při startu tzv. roztlačením, že se motor prostě neroztočí. Motor má totiž opravdu pořádnou kompresi, takže je někdy potřeba roztlačovat třeba i na 3. rychlostní stupeň. Motor 250/455 také na rozdíl od 175/450 někdy pěkně kopne. Je to způsobené větší kompresí a jasným faktem, že tento motor už prostě neroztočíme tak rychle jako motory 125 a nebo 175, které jdou startovat lehko. Proto u 250/455 potřeba nastavovat správný předstih a to 3,5 -3,8 mm protože při větším předstihu nám může motorka urazit nohu.

Demontáž zapalovací svíčky
Ti kteří mají ČZ 175/450 dobře vědí, že přístup k výměně svíčky není zrovna dobrý. U motoru 125 je výměna ale ještě hračka. ČZ 250/455 má podstatně větší hlavu válce, a tak je opravdu obtížné svíčku vyšroubovat. je na to potřeba zalamovací svíčkový klíč, protože bez něj opravdu uvažujete o demontáži nádrže...


Přejít na: Problémy ČZ 175/450
 

 

Náhledy fotografií ze složky GO motoru ČZ 250/455